Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Wednesday, January 28, 2009

Kisah Malang 1

Kisah ini bermula pada hari Isnin, iaitu pada Tahun Baru Cina (CNY). seperti biasa, cuti bermula, aku mula plan untuk mencari sesuatu yg baru seperti melancong atau jalan2 ke kota raya. punya la pk, dapatlah idea, aku mula menyiapkan rancanganku iaitu untuk balik ke umah pak cik ak di Petaling Jaya (PJ). sebelum aku turun, aku telah membalas beberapa SMS daripada sepupuku (kazen tersayang la kononnya). kazen aku bg tau ak, yg dia nk g ke mid valley, that mean, ak xperlu ler susah2 tukar train, just turun kt mid valley je. masa ak sampai kat Mid Valley, spt biasa manusia sentiasa ramai di Mid Valley. aku mula melangkah ke laur train dan mula berjalan ke arah mid Valley. kejap je jalan dah sampai kt mid valley. masa tu masih lagi belum kul 3ptg seingat aku.

perkara pertama yang aku cari ialah surau kerana aku masih belum solat zohor. pencarian ku bermula di kawasan Mid Valley. maka sampai ler aku kt surau. ingatkan susah sangat nk cari.

selepas aku solat, ak terpandang satu kertas (pamphlet) yang tertulis "Fastival Pembangunan Ekonomi Islam" 3rd floor, Mid Valley. dengan perasaan bangga, aku pun pergilah ke tempat tersebut. sesampai di sana, majlis perasmian penutup sudah bermula dan aku pun dengar ler kejap, masa 2 menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zahaid Hamidi baru je nk berucap.

alang-alang dah sampai, aku pun bangga la berjalan2 ke tempat2 pameran, masa 2 kazen aku call, aku bg tau dia aku duk kt atas. masa aku melawat2 gerai pameran, (sempat la beli barang keperluan). aku terserempak ngn bekas student UKM, dia tengah jaga satu gerai. dengan bangga aku pun borak2 la ngn dia, masa aku borak2 ngn dia, aku terasa nk g cari kazen aku, untuk kepastian aku tengok jam tangan aku.....

tetiba aku rasa heran "eh mane jam tangan aku"??? bks student UKM 2 pun tnya aku.."nape"? aku bg tau dia... "jam tangan...tak de" dia pun tengok aku n kate "arwah" dengan selambe aku pandang dia dan kate "arwah jam da jam tangan...huhu"

pergila tengok!, suaranya masih aku dengar masa 2...dengan perlahan2 aku mula pergi, hala tuju aku kt surau...sampai je kat surau, masa 2 org sdg tggu solat asar, so memg arwah la jam tanganku....huhu

nampaknya aku kena beli jam tangan baru la mcm ni....huhu



*p/s: kalau g mane2 ingt barang2 kite...walaupun ianya murah, tp tetap penting!

1 comment:

izrin said...

kasihan kamoo fathi...
tu la, lain kali kalo nak solat, simpan jam tu dalam poket selua masa nak wuduk, xla ilang...

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails