Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Wednesday, January 28, 2009

Kisah Malang 2

Kisah ini pula merupakan kesinambungan daripada kisah yang berlaku pada diriku. kisah ini berlaku pada hari yang sama (memang sial la). kisah bermula setelah aku bersama kazenku dan bersama kazen nya (macam pelik je bunyi) berjalan2 kesekitar Mid Valley. tanpa pengetahuan mereka, aku yang telah kepenatan dan kebosanan mula mencari ape2 yg menarik. ingin jugak rasanya aku nk cuci mata, tp memandangkan kazen aku ada berdekatan denganku, risau la jugak nk bt menda2 mcm 2. hehe (poyo baik la konon). so aku ikut je la diorang sampai tah mane destinasi, macam bt tawaf kt Mid Valley pun ada. sesampai aku dah bosan jalan2 dan diorang pun dah dapat ape dia nak, kazen aku pun ajak aku balik, tp sebelum 2 dia kate nk d hantar kazen dia dlu di UTM, KL. aku hanya menurut sahaja...maklumlah menumpang la katakan. sesampai di parking lot, aku tertanya2 mane la diorang park keta, puas cari x kelihatan...huhu.. rupa2nya keta kazen aku parking jauh dr tempat kiteorg kuar..huhu..

after that kiteorang g ler hantar kazen dia, sampai kat kolej dia, aku tolong2 la angkat barang, konon macho la (tp memg nk angkat pun sbb bnyak). after that kiteorang pun lepak2 la dulu kat tempat parking keta Felo, sambil tunggu kawan2 kazen aku datang. masa 2 ler kisah malang hampir terjadi, tetiba datangla pak guard yang kazen aku kate "macam sewel" ke arah kiteorang yg duk lepak2... pak guard 2 lambai tangan yang menunjukkan simbul "xboleh duk citu lame2".. kiteorg dengan muke selambe je bt xtau. masa kawan kazen aku datang, (sempat la berkenalan) pak guard 2 datang lg dengan membawa buku samannya. melihat keadaan itu, aku ngn kazen aku cepat2 je g kat keta n masuk dalam keta. kiteorang pun terus la blah dari situ....

kacao daun punya pak guard, aku baru je nk bt bisness jual minyak masak.


*p/s: klu pak Guard xbg duk lame2 jangan la bg dia saman lak. ikutlah peraturan.
kiranya kisah ini lebih baik dr yg sebelumnya.

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails