Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Friday, October 22, 2010

Housemate oh housemate

salam kembali

dah berkurun rasanya tak taip entry baru... akhirnya ku tulis lagi. kali ni kisah tentang housemate. minggu ni, dapat housemate baru, macam2 perangai ada...sungguh tak ku sangka...bertahan dan bersabar sehingga aku naik marah...kalu aku marahkan...setakat ni aku dapat kawal, mane la taw kalu aku tak dapat kawal...nasib malang la budak2 itu... hua-haha..ganas plak aku ni...

eh, salah...aku ni kan baik, bukan jenis macam tu. jenis aku kumpul bukti, cakap (warning) tapi kalu tak reti jugak, hmmmm...lebih batter rendam dalam kolam selama 13jam lagi bagus.

ikutkan hati aku, aku nk je pukul2, ketuk2....tp kawan aku kate..."ape kata kita warning dulu, itu lagi bagus"...

baek lah... aku bersyukur dapat housemate baru, banyak menguji keimanan dan kesabaran aku, smpai masa nanti, nasib kamu yg suka menyusahkan orang lain, pastinya akan dapat pembalasan sepertimana kau telah buat pada diriku dan kawan2 ku. Allah maha adil lagi saksama...


bak kate Prof. Madya Khazin Tamrin (lecture Sejarah UKM), "hidup kite ni...eeerrr.., janganlah menyusahkan orang lain"


hidup positif... kejarlah dunia Kerana Allah, nascaya kamu akan mendapat balasan setimpal dengan apa yg kamu lakukan..

sekian...

4 comments:

Prof Adly said...

salam..skrg pe cite? sihat ke? keje ke stdy? sebab bce housemate tu, mcm bkeje je skrg

Prof Adly said...

salam..skrg pe cite? sihat ke? keje ke stdy? sebab bce housemate tu, mcm bkeje je skrg

Fathi Adha said...

time study di duga dengan caranya....
time kerja pun ada dugaan sebegitu jugak... nak buat mcm mane, lumrah alam...jika ari ini, yg kita nampak buruk itu, sebenarnya lbh baik dr apa yg kita tdk nampak pada masa akan dtg...fikir-fikirkanlah...

Anonymous said...

لا تيئسوا من روح الله,,,

:)

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails