Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Wednesday, February 9, 2011

cerita sebuah kehidupan 1

ini sekadar story...

aku melihat sekeliling, terasa asing bagi ku... inilah kali pertama aku menjejak kaki di bumi Allah ini... ia sungguh berbeza dgn bumi ilmu, tempat tinggal aku dahulu... aku melihat sekeliling, ternyata tiada seorang pun yg aku kenali....lalu aku berjalan menyeberangi jalan...aku ke sebuah bagunan, di dalamnya hanya ada ruang menunggu, dalam hati aku, cepat2 aku menolak tanggapan, bahawa ini bukan tempat yg aku cari... lalu aku memberanikan diri bertanyakan pada pengurus tempat tersebut.

"maafkan sy, boleh sy bertanya....sy sedang cari sebuah bagunan yg sama nama dgn nama bagunan ini....atau hampir sama" lalu beliau menjelaskan, bahawa memg ada sebuah bagunan yg "sama nama" dengan bangunan ini, tdk jauh dari kawasan ini, maka dia pun menjelaskan cara2 ke sana. dengan hati yg senang, aku melangkah keluar...

tiba2 pengurus itu menyuruh pekerjanya menghantar aku ke destinasi aku....aku rasa cukup bertuah..lalu aku mengucapkan berbanyak terima kasih padanya...

perjalanan aku hanya sekejap sahaja, kerana pekerja itu paham selok belok kawasan ini, lalu aku smpai ke tempat yg di maksudkan...indahnya khbar lebih dari rupa...hmmm.. rupanya lebih indah dari khbr. sungguh menarik. aku akan tinggal di sini?


mampukah aku menghadapi sebuah kehidupan yg di kira baru?

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails