Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Wednesday, March 30, 2011

adakah aku silap percaturan?


salam..

hari ini, aku rasa kurang sedap utk bekarja, terasa badan panas2 sejuk, bukan nak deman, tp rasa tak sedap. barangkali ada perubahan angin lalu. antara eleman di luar bercampur dengan eleman dalam badan sehingga menghasilkan sebuah tenaga yg terpendam.

badanku yg panas2 suam ini menghasilkan sebuah tenaga baru yg menghasilkan keadaan tidak selesa dan tidak menentu.

di saat tubuh aku menghasilkan tenaga yg luar biasa, mindaku jadi ligat berputar mencari sesuatu yg harus ku lempiaskan.

dalam keadaan diriku uncontroler, kekuatan tenaga sampingan itu mengjadikan aku terpaksa melepaskan tenaga tersebut dalam bentuk kegembiraan atau dalam kemarahan. ternyata pada masa tersebut ada satu kesilapan yg dilakukan oleh seorang pekerjaku, dengan yg demikian, aku melepaskan segala kemarahan itu padanya.


tetiba muncul plak pekarja aku yg sorang lagi, pun buat onar jugak...terus la aku taram mereka berdua. biar mereka rasa jugak!!!

tp sayang, aku melakukan satu kesilapan. sepatutnya aku halau je diorang tu. itu lagi baek dari aku biarkan mereka ada di depan mataku. sekian.

kadang2 angin panas itu tidak baik, cepat2 aku beristiqfar.

"Ya Allah, jauhkan aku dengan perasaan marah, sesungguhnya marah itu adalah sifat Iblis"...

3 comments:

mengenaldiri said...

tak baik marah2..
klu nak halau diorang pun,
fikir la jugak periuk nasi org tu mcm mane nt..
jgn fikir diri sendiri je

Fathi Adha said...

tak perlulah menjaga org yg tak pandai respect org lain...

nk jga periuk nasi org, sedangkan diorang cuba memecahkan periuk nasi kite,...itu bunuh diri namanya!

Aku Wanita Biasa said...

ok

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails