Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Tuesday, March 29, 2011

mencari hakikat sebuah kebenaran..

salam..

aku termenung beberapa seketika selepas membaca masej yg di sampaikan. terasa berat hatiku. namun aku tidak pula menunjukkan yg aku sedang dilanda masalah, dengan selambe aku masih lagi keluar, mencari sesuatu yg lebih baik.

berjalan di bawah sinar mentari sesungguhnya memberikan kekuatan luar biasa kepadaku. aku rasa aku makin gagah berjalan sambil badan di sirami keringat. kugagahkan langkah menuju ke destinasi.

setiba di destinasi, aku melihat kira dan kanan, ternyata, semangat aku tidak sekental kemahuanku. seketika aku melilau-lilau. tidak ketemu apa yg aku cari.

akhirnya tanpa arah dan tuju, aku berjalan melewati kawasan pameran...sedang berjalan, aku terbaca masej di teleponku...ringkas sahaja tulisannya..

"Fathi, ko cuti esk"

terkejut aku, eh, dah la ari ni aku mintak cuti, esk pun dapat cuti gak, lusa kerja blah petang. huh, memang masyuk la. klu mcm tu, aku tak kan balik ke Rawang, aku nak tenangkan fikiran aku di mana2 tempat yg sesuai utk diriku. aku nekad! biarlah hati ini yg memandu diriku ini..

akhirnya aku memilih keluar dari KL, jauh dari Rawang. biar aku pergi membawa diri...


sebelum aku mengakhiri coretan ini, aku ingin menyatakan betapa derita yg aku tempuhi, aku tahu "kau" juga mengalaminya. aku tidak ingin berhutang dendam, aku mahu maafkan segala apa yg kau telah lakukan...

setelah apa yg berlaku, jika diberi dua pilihan, "beri kemaafan atau jatuhkan hukuman" aku memilih kemaafan. semoga Allah merahmatinya...

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails