Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Sunday, July 11, 2010

berpesan-pesanlah dgn pesanan yg baik2

Kembali update blog.

salam kembali, sesudah membiarkan "rumah aku" ini berhabuk, hari ni aku datang sapu habuk yg banyak2 tu. mcm biasa, aku nak berbicara lah..

Kali ni aku buat enty pasal wanita lagi.. ekr, perempuan barangkali. Jadi yg bergelar perempuan sila baca...yg laki, nak bace jugak, boleh nanti leh kongsi ngn pempuan, tak kira la adik, kakak, ibu, buah hati, kawan2 n sebagainya.. okey.

Okey entry kali ni aku hanya mengemukakan beberapa persoalan (banyak ker) tak jugak sebenarnya. Yg persoalan utama aku nk habaq (tetiba spelling utara jap) ialah skrg ni anda berada pada bulan ape, bulan Hijrah yer... (ari ni dah dikatakan penghujung Rejab).

Emmm.. ape kaitan penghujung Rejab dgn dunia kita hari ni? Meh aku habaq lg skali, pernahkah anda terfikir, bulan ape lepas Rejab? Sudah tentu Syaaban.. that mean lagi sebulan la nk datangnya Ramadhan.. aii kejap je kan.

Okey, persoalan utama, adakah anda (perempuan yg beriman) sudah menunaikan hutang-hutang pada ramadhan yg lepas? (faham2 la sendiri). Aku kemukakan persoalan ini pun sbb aku punya sibling yg pempuan ramai. Jadi aku selalu pesan pd mereka (secara segaja dan tak sengaja) ehhe. pastu terlajak tu pesan kt reader blog plak.. "berpesan-pesanlah pd kebenaran"

"dahulukan yg utama."

Sekian.. Syabban will come, Ramadhan is Coming Soon


p/s: sebarlah pada sesiapa shj...insyaAllah anda jua mendapat barakahnya...

2 comments:

::SizuKa:: said...

bagus entry ni. mengingatkan antara satu sama lain ;)

mengenaldiri said...

terima kasih.. =)

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails