Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Sunday, July 18, 2010

travel without living


Salam kembali

Sesudah kembali ke Bumi wide Field, selepas melakukan travel without living.. penat tp terubat, susah tapi senang...senang di hati,

Kisah bermula, (kunun entry mcm diari la)... 12hb, aku dapat call, mintak hadirkan diri d KL pada 14hb, buat medical check-up utk kerja di Pizza Hut, kerja sebagai Assistan Restaurant Maneger Trinee (ARMT). Jadi aku pun g ler.. mane taw kot2 dapat kerja kan.. hehe..

Jadi, esoknya (13hb Julai) aku cari tiket, dapat... Sani Express (ekr, risau gak nak naek, - kisah bas bunuh 10 orang), tp dah last choice dah, tak de yg len daa. Okey, dlm tiket ak akan turun di Hentian Putra, KL dan dijangka tiba pada jam 5.00am. jadi aku tido, dgn selambe dan seronoknya..

14hb Julai 2010 – dalam Bas
Aku sedar2.. tgk org dlm bas dah makin berkurangan, (ekr, mane pergi semua ni dah turun ke? Masa tu bas tgh stop kt perhentian. Jadi aku jengok ke luar, ekr...tak familiar la tempat ni, tgk sign board... SHAH ALAM – sah aku dah lebih tido.

aku relex jap, tp tak taw nk buat ape, station komuter kt sekyen 19, stesen bas sekyen 17...jauh gak tu. Aku pun beranikan diri tanya teksi. Belum sempat aku tnya, dia pun tnya aku,

“dik nk ke mana?”
“ekr... Station Komuter jauh tak? Brape harga?” (berkira2 dgn bajet)
“Tak jauh dik, RM 7”
“okey”

Dlm teksi aku pun berbicaralah dgn pakcik tu.. aku citer la, nk ke KL, tp tersampai S.Alam.. pak cik tu cadang la, “adik nek bas la, bas ke KL mudah, cepat, ada selalu, 10mint dlm 3-4 buah bas”

emmm, nek teksi jauh skit, masalah la... kurus la poket aku.

Dlm perjalanan ke KL (dlm bas) setengah tempat, aku familiar, hati aku bersulam resah+risaw+tak pernah nek bas pagi2 hari. Aku sabarkan diri, kuatkan semangat. Akhirnya aku smpai di KL (ak berenti kat KL sentral). Ma
ndi, solat subuh, bersiap2, pastu g ke Pizza Hut.

Sblm kul 1, setel kerja kat sana, jadi aku pun balik la ke Hentian Putra, cari tiket Bas balik Kg. Akhirnya dapat. Boleh balik malam tu jugak.


Penat?

Jika dinyatakan dlm entry blog memang tak terkata betapa penatnya aku. Aku terpaksa nek teksi, bas, LRT dan jalan-kaki, semuanya kena hadapi. Tp seronok gak, macam 1st time lak..

Penatku terubat.

Aku pun msg buah hati, “jumpa nak?” dia setuju, jadi aku lagi la setuju, aku turun nilai, jumpa di Nilai, jauh skit, tp seronok gak dapat deting...1st time deting la, tak penah deting pun sebelum ni. Jadi sempat la aku hadiahkan gelang bersulam mutiara pada dia. Lebih dari tu, dia hadiahkan aku sebuah buku, “pemilik cintaku selepas Allah dan Rasul”, cantik tajuknya, tp aku ni agak pemalas skit bace buku, so aku try la bace skit2, (lama2 abis la).

ekr, aku belum start bace. (kejam kan?)



14hb Malam
Aku nek bas, balik kampung.


15hb Julai 2010

Sampai kat umah...

12.00tgh hari, open bisness ceremony, buat bisnes kedai makan plak, sapa nk rasa masakan aku masak? Jom...


p/s: perjalanan KL-Jertih memakan masa sekurang-kurangnya 8jam dgn bas eksperess.


ni lah org kata, G kL balik ari... masa aku Bangi, selalu gak aku buat cam gini, G KL balik ari, tp itu Bangi, bukan Jertih..


1 comment:

Anonymous said...

salam...
ngeee "kenangan terindah"
=)

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails