Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Thursday, July 30, 2009

Entry Khas buat seorang SAHABAT

Salam...

entry ini khas utk seorang sahabat yg aku kenal sejak masuk UKM dan sehingga kini...dia merupakan....seorang sahabat yg aku tidak boleh lupekan...

Sahabat.... tarafnya bukan seorang kawan atau seorang lawan.
Sahabat... tidak semua org mempunyai sahabat yg sama...
Sahabat... hadirmu tidak ada seorang pun yg boleh ganti...

Sahabat...munculnya
dari seorang teman,
dari seorang kawan,
dari sebuah perkenalan,
dari sebuah pertemuan...

sebuah pertemuan telah berjaya kenalkan aku dengan seorang kenalan... selepas itu aku telah berkawan dgnnya sebagai kawan yg biasa. lama-kelamaan kami menjadi lebih rapat dan lebih mesra.

Susah senang aku, banyak bersamanya...semasa aku sakit (lps xcdent) dia byk membantu aku dalam urusan mendapatkan rawatan....sehingga aku merasakan dia banyak menyusahkan dirinya utk aku... sedangkan ape yg aku berikan utk nya???

Aku terus berkerjasama dengannya memartabatkan PSSCUHUKM dgn aku dan dia sama2 menjadi pengerak utama... aku dan dia serta rakan2 yg lain sama2 berjuang...tanpa memikirkan penat dan lelah.. sehinggalah pelbagai perkara yg berlaku semasa menguruskan persatuan SCH.. manun aku tabah menghadapinya... Aku juga turut menghadapi pelbagai suka duka dengannya...

sehingga satu hari.....apabila dia membuat spekulasi (gimik) utk melepaskan jawatan yg disandangnya dan menyerahkan kpd org lain... aku terkejut dan tergaman... dalam hatiku sekiranya dia melakukan apa yg dia suarakan...aku tidak akan mencarinya selama 13 hari, atau selama mane aku tidak akan berurusan dengannya... Akhirnya atas pujukan rakan2 yg lain...dia tidak melepaskannya...

ah, dah berapa banyak celoteh aku...itu belum lagi citer ttg kehidupan berjiran dengannya...haha..semua kenangan antara aku dengannya telah membawa kepada sebuah ikatan persahabatan...

dia adalah.... AZANI BIN AHMED

Happy Birthday juga utk mu.....


fathiadha
KUO~Alone with leptop...

1 comment:

aku dan sesuatu.. said...

salam sahabat..

ape lg aku nk komen ekk..aku bknnye kwn yg baik cuma bkn kwn yg teruk je..aku xpnah mntk balasan utk ape yg aku buat..ape yg penting???KERJASAMA..haha

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails