Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Wednesday, July 8, 2009

Tekad yg berterusan

Sudah beberapa hari aku berada di bumi UKM ini. namun jiwa aku masih lagi bermasalah gara2 sesuatu perkara yg berlaku kpd diriku. aku bukannya mahu menyalahkan diri aku mahupun keadaan, tetapi hakikatnya, aku masih belum mampu lagi menguruskan hal yg sekecil itu sebagai asas kpd kejayaan aku.

Aku mungkin bakal mengahadapi pelbagai cabaran yg belum tentu aku dapat atasi dengan sempurna, walau apa jua yg berlaku, aku tetap yakin dan tabah untuk menghadapinya. bak kata org sejarah (sejarawan): "perkara yg bakal berlaku, tetap akan berlaku dan akan menjadi sejarah kehidupan" (betul ke ayat mcm nie??, kira betul la)

Sebagai orang yg ingin mendepani cabaran globalisasi, aku tidak boleh kalah kpd keadaan, sebaliknya aku perlu tabah dan gigih menghadapi cabaran yg mendatang.

akhir kata, aku ingin berpesan kepada diriku dan juga rakan2ku ; bahawa dunia yg kite duduki bt sementara waktu ini adalah pentas segala cobaan dan dugaan, halangan, masalah dan sebagainya yg akan ditentukan di Akhirat, oleh itu jangan cepat berputus asa dan terlalu fikirkan kpd kekalahan, sesungguhnya pemikiran yg waras itu membawa kpd kejayaan....


Fathi Adha
Bangi

3 comments:

ainShahajar said...

selamat menempuh tahun 3.. rilek2.. selesaikan problem one by one k..

sabar dan ikhlas =)

Fathi Adha said...

tq...

Anonymous said...

Fathi? First time to drop by your blog...i like it...link you from Hus's blog..uhm...your motivated person, im sure you can go thru whatever your facing...peace..:)

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails