Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Saturday, June 12, 2010

Adik vs Abang

bile adik jumpa abang...maka


kali ni edisi khas piala Dunia, bermula!. perlawanan bola sepak tadi, Afrika Selatan vs Maxico, seri 1-1. sama-sama mantap, sama2 best.

Sudah tentu ada yang menarik dalam yang menarik. pertembuangan adik-abang pastinya membawa perlawanan yang lebih menarik. sapa abang dan sapa adik?


June 12, 2010 @ 3.30 pagi | Group Stage Group C : at Royal Bafokeng (Rustenburg)

England vs United States


ikutkan sejarah [mentang-mentangla org sejarah] Britain (England) merupakan abang kepada Amerika Syarikat. Britain punya power pada suatu masa dahulu sangat disegani dan ditakuti. kuasa tentera lautnya merupakan yang terkuat di dunia. Selepas Prg Dunia 1, Britain masih lagi memegang title sebagai kuasa penjajah yg paling hebat (hampir setiap benua ada negara yg dijajah Britain).

Britian merupakan abang kpd Amerika Syarikat. namun selepas Prg Dunia Kedua, peranan Britian mula diambil alih oleh AS.

namun sampai ari ni, Britain sentiasa mengikut kehendak AS dlm apa jua keadaan. [adik dah ikut abang daa]... tp dlm bidang bola sepak, belum lagi, mereka masih bersaing. jadi, marilah saksikan bersama.


pastinya satu perlawanan yang menarik.


p/s: aku ni merapu je, bkn nak buat entry sangat.

1 comment:

Anonymous said...

waaaa...
terbaek!!
liputan terkini tp masih tdk mengenepikan sejarah..
=)

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails