Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Monday, August 24, 2009

Penat memenatkan aku

hari ini...sebuah perjalanan dr Pj ke UKM Bangi...

untuk mengelakkan kesesakan lalu lintas dan juga kesasakan di dalam perjalanan, aku telah merancang perjalanan seawal pagi...namun jam 6.40 a.m. barulah aku bertolak dari rumah (PJ), kemudian mengambil LRT dari Taman Bahagia hingga ke KL Sentral... jam 7.20 a.m.

Namun seperti biasa, dukacita yg menghampiri...Tren ke Seremban dijangka tiba jam 7.28.....tidak jua muncul, lewat hampir 20 minit, iaitu pukul 7.40 baru ada tren...

tapi tak kesah la, itukan kebiasaan Train Komuter, perjalanan dekat akan memakan masa yg panjang...haha.. dan yang lebih spesel lg, tren tersebut mengambil masa yg lama untuk sampai ke destinasi, kerana tren tersebut bukan yg kebiasaan digunakan...dengan menggunakan kepala lokomotif dan badan komuter, agak "cool"



sebenarnya apa yg aku nk sampaikan dalam entry ini ialah kisah aku di bas stop komuter... aku berbual2 dgn driver bas, sementara menunggu bas berjalan...kisah kami bermula dgn kisah pengalaman driver bas tersebut...sehingga lah ke kisah beliau mahu menjadi pemandu lokomotif (kereta api), tapi dihalang oleh ibu bapanya...gara2 bimbangkan anaknya...

semasa perbualan aku dengan Driver bas tersebut, banyak perkara yg aku tak tahu telah aku ketahui dan banyak cadangan2 yg membina telah beliau kemukan, walaupun beliau sendiri tidak mengaku dirinya cerdik....tp beliau banyak pengalaman dalam hidupnya...



**ketahuilah, byk perkara yg masih kite tidak tahu dlm dunia ini....


Fathi Adha
teringat kat family....


No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails