Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Thursday, August 27, 2009

Teruskan Usaha.....

Berbincang dengan En. Mohd

Hari ini aku telah berbincang dgn En. Mohd Samsudin mengenai kegiatan pelajar khususnya bagi student SKSE3103 Sejarah Hubungan Luar Malaysia... topik asal perbincangan adalah untuk menejaskan mengenai kajian di Arkib Negara Malaysia...

sebaliknya telah berlaku, semasa perbincangan hampir bermula, aku bersama2 dgn beberapa org pelajar lain telah memulakan pelbagai isu sama ada isu hangat @ isu hangit... sesungguhnya aku tdk menyangka sehingga soalan tentang perkara2 yg berkenaan dgn situasi kehidupan, keagamaan, sosial, politik dan sebagainya telah menumpang menjadi isu... tak relaven la pulak...


**kisah ini adalah sampingan sahaja**





Berjumpa Penyelia Latihan Ilmiah

lokasi : Bilik En. Mohamad Rodzi

Kisahnya bermula semalam apabila penyelia aku telah berpesan bahawa dia ingin berjumpa dgnku dan rakan2 yg sama2 di bawah penyeliaan Latihan Ilmiahnya utk mengambil proposal yg dihantar pd 2 mggu lepas...

hati aku terasa mcm ada sesuatu yg krg baik bakal berlaku, dan disusuli pula dgn kata2 sahabat2 yg lain, maka aku juga berasa risau dgn situasi tersebut...namun aku cuba gagahi langkah utk berjumpa dgn penyelia tersebut..

bersama2 dgn rakan seperjuangan, aku ke biliknya tepat jam 11 pg...perbincangan dgnnya memakan masa selama lebih 1/2 jam tp krg dr 1 jam....dan byk perkara yg perlu di baiki dlm proposal tersebut...

melihat kpd kertas proposal tersebut, byk kaler2 merah menghiasi halaman2 kertas proposal ku... dlm hatiku "wah, byknyer kaler merah, tak de kaler lain ke nk bg???" setelah sekian lama kami berbincang dgnnya, maka dpt la satu "kerja baru" iaitu siapkan bab 1....


BAB 1??? BAB 1......bab 1....bab 1... perjalanan masih panjang....





"jgn takut salah, bace apa yg anda buat secara berulang2 kemudian, edit sekiranya rasa tdk sesuai, baru penyelia sanggup nk baca" kata En Mohd sewaktu kami menemuinya...



Fathi Adha
Bangi
Perpustakaan PPSPS

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails