Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Friday, September 4, 2009

Kerangka T-rax dan kisahnya

Kerangka T-rax


Kerangka T-Rex??? Ape tu?? Makan dinosaur ke?? Ish3...mengarut betul la kelaparan orang2 zaman skarng ni...

Semalam sewaktu aku dan beberapa orang pelajar kosmate berbuka puasa di sebuah wilayah yg berasingan (kaw khas utk org2 tertentu)... tp kami adalah spesel kes nya.

Sebelum waktu berbuka puasa, aku dan kawan2 ku telah memilih utk makan di kedai biasa2 (restoran). Ini adalah kali pertama kami berbuka puasa secara bersama. Maklumlah disebabkan nafsu makan yang tidak tertebus, maka kami membelanjekan duet kami utk membeli makanan di bazar Ramadhan yg berdekatan dengan tempat tersebut. Semasa berbelanje, kami terpandang beberapa perkara menarik, yang pertama adalah rangka T-rax*, kerangka T-rax** tersebut membuat kami rasa nak makan je, tapi bile difikirkan balik, nafsu makan aku tinggi, tapi keupayaan aku utk makan tak tinggi.....tak payah la,

Kawan aku dengan selambe berbelanje membeli itu dan ini manakala, aku hanya memilih apa yg benar2 aku mahukan. Maka aku terpandanglah “ayam golek”...waaa, best la pulak... tapi aku tak boleh beli skrg, sebabnya aku dah janji (kt diri sendiri) nk support dak2 SCH...(sekiranya over bajet)..maka aku tidak membelinya...

Semasa melalui kaw lain pulak, aku melihat kuih-muih yg comel2 dan pada masa tu juga aku telah melalui sekali lagi gerai T-rax, jadi aku pon beli lah rangka T-rax, dalam hati aku, boleh la aku buat sahur nanti, panaskan kembali guna mesin pemanas automatik berkuasa nuklear (tak de kat dunia)...

akhirnya aku sempat buat sahur dengan keranka T-rax...alhamdulillah...


nota kaki:
*T-rax merujuk kepada rangka ayam yg dijual di pasar2 malam dan juga pasar siang atau seangkatan dengannya.
**Nama t-rax diberikan oleh Mr. Doo sewaktu kami ingin membeli rangka Ayam tersebut.


Fathi Adha
~sahur dengan kerangka T-rax~

3 comments:

ainShahajar said...

weh.. ape alat pemanas tu.. nak tahu gak..haha

rangka ayam mmg sedap..takat nak wat kudap2..

aishahMuhd.... said...

haha...ingatkan apa la T-rex tu..rupanya kerangka ayam...aishah tgh boikot ayam ni..ckup2 la entry sal ayam k..huhu

Fathiadha said...

Aishah: huhu, baru nk tambah entry lagi pasal ayam..huhu
tak pe, nanti fathi letak entry pasal menad lain pulak...



Ain: alat pemanas tu adalah toaster (a.k.a. pembakar roti biasa)...huuhu, panas dan boleh menghangatkan makanan...hehe

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails