Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Saturday, May 9, 2009

Tuntutan Elaun Sara Hidup (COLA)

Tuntut jangan tak tuntut..


PENGUMUMAN BARU OLEH PM Baru (elaun sara hidup)

PEKELILING 11 - Kerajaan bersetuju memberikan Elaun Sara Hidup (COLA) tanpa mengira pangkat dan tempat bertugas semua pekerja awam dan swasta sebanyak RM500.00 sebulan berkuatkuasa Ogos 2009 bagi menampung kenaikan harga minyak dan barang-barang. Langkah yang serupa disarankan kepada pihak swasta bagi menjamin keharmonian rakyat..

Elaun COLA ini boleh dituntut di semua Pejabat Pos dan BSN di seluruh negara mulai jam 1 pm hingga 4 pm pada setiap hari kecuali hari Rabu, Jumaat, Sabtu dan Ahad serta hari-hari kelepasan am...

Kakitangan awam & swasta perlu menunjukkan kad pengenalan diri untuk mendapatkan borang permohonan dan wang akan dibayar selepas penyerahan borang yang lengkap beserta dengan syarat2 berikut :-

1. Surat Perlantikan Kerja - Original
2. Surat Pengesahan Kerja- Original
3. Surat Akuan Majikan - (tempat bertugas)

dan...

/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/


100 penutup botol Coca-Cola.... ....Baru sesuai dengan namanya Elaun Cola!

Dah! Pergi sambung kerja..... kalau pasal duit semua mata besar belaka ekk.....


(Ini adalah ruangan santai...)

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails