Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Friday, May 1, 2009

Analogi Sebuah Permainan

Futsal : Bhg 2, Sukan Perpaduan

semasa kami seronok bermain futsal, walaupun nama2 besar KIY tak de, tp tetap main jugak la. dalam team kiteorg ada campuran Melayu dan India. kteorg maen cm biasa je.. layan...

masa tgh syok main, datanglah sekumpulan mahasiswa India utk main sama, sedangkan kteorg masih nak maen futsal... ada la sorang member ni bg cadangan kite sama2 maen, caranya boleh kite gunakan renew pemain berdasarkan rekod menang kalah.

Situasinya mcm ni:
muncul 3 team, 1 team Mahasiswa Melayu, 2 team Mahasiswa India. oleh itu kami membuat peraturan "sekiranya Team A dan B yang sedang bermain dibolosi, maka team C akan mengantikan tempat team tersebut yg dibolosi, dan keadaan ini berterusan sehingga team mane yg penat dan tak nak main"

perlawanan begitu meriah dan menarik, masing2 tak nak kalah, atau tak nak di bolosi. Namun adat permainan ini kekal sama, mesti ada kalah menang, jadi pertukaran team itu berlaku, selepas itu berlaku lagi, lagi dan lagi.... sehingga satu tahap, kami dah penat, sakit dan nak balik tido..

Analogi yg hebat utuk sebuah sukan yg kecil tapi besor mutunya. Apa yang best adalah kesepaduan antara pemain dalam pasukan.

sukan perpaduan, Praktikal yg cemerlang!



fathiadha

3 comments:

Fathiadha said...

tambahan maklumat:
mereka masih lagi bermain, tp mereka menjadi lebih kecil dgn 1 vs 1...

bertambah menarik la gamaknya...

:)

chyuki_senpai said...

syok nyerrr die men futsal...
ptut blik awl mlm td, pnt rupen nyer, he3

Fathiadha said...

tak larat daa nk maen..huhu

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails