Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Tuesday, February 23, 2010

hari ini dalam sejarah

salam..

hari ini memiliki sejarah yang tersendiri bagi diri aku. walaupun setiap hari, setiap jam, setiap minit, setiap saat adalah sejarah, namun hari ni agak pelik skit. apalah nasib badan.

hari ni aku ke FUU, mengkuliahkan diri di sana. hari ni aku g cari bahan di sana. untuk setelkan tesis aku. walaupun aku ada choice lain utk cari bahan, tapi aku suka cara menual, yang lebih memudahkan aku memahami keadaan sebenar. so kat sana banyak la aku jumpa bahan2 sama ada yang aku nak atau pun yang aku tak nak.

di sebabkan aku kuar lebih awal dari waktu makan, jadi aku mengalami kesukaran mengamati bahan. perut mendendangkan lagu klasik retro yang memikat hati dan mengancam telinga dengan bisikan hebat itu. lantas aku menghabiskan kajian aku di sana pada jam 2 ptg. kemudian seperti biasa aku kena amek bas utk balik. bas plak lewat dari waktu yg aku target, iaitu pada 2.30 ptg baru ada bas. jadual aku dah berubah dah. nak g FSSK plak kol 3. (rasa mcm sempat kot)

semasa perjalanan pulang, nak dijadikan cerita bas yang aku naek tetiba stop dekat Fakulti Kejuruteraan (FKAB) kerana masalah teknikal bas. so semua penumpang terpaksa "digugurkan" semuanya. kami semua terpaksa akur dengan tindakan itu.

tunggu punya bas, dah makin lewat. aku sampai bilik jam dah 3.05 pm, kiranya masih sempat lagi la aku nk g ke Pusanika dan jugak FSSK. dalam kol 4 aku sempat sampai di fak, jumpa kawan aku jap pastu kembali ke bilik pada waktu petang.

so moral of the story, kuarlah lebih awl utk ke destinasi...jangan percaya pada pengankutan awam.


p/s: bas ukm ni dah banyak yang tak sehak...tukar la yang baru.. hihi

p/s/s: hujan diwaktu petang... tak leh joging.

7 comments:

::SizuKa:: said...

erk. hujan dah stop nie, ayuh joging! hehe...

memang pon problem. dah lama tak naik bus ukm. AEA jadi pengganti =)

Fathi Adha said...

sizuka:

ekr.. hujan tu alasan je..tp sbnrnya memg malas nk jogging..hehe

klu de moto @ keta @ transport laen, kompon tak naek dah bas ukm yang "terbaek" itu...

Nurul Ain said...

bas ukm rosak dalam ukm..erk..=)

Fathi Adha said...

ain:

bas ukm kan "terbaek"..
ok la dr rosak kt luar..

Bulan Dilangit Osaka Biru said...

dasat!!

cik husna said...

owh..dh lm xterjah ke sini..hehe

Fathi Adha said...

moon:

agak "terbaek" la..huhu


Cokelat lover:

skrg pun bz tak smpt nk jenguk ke sana..

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails