Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Monday, May 10, 2010

cerita dari kampung

salam kembali

aku sudah kembali dari bumi yg bergelar Wide Field, pagi tadi, sampai sini dah dekat pkul 7.00 pg. agak lewat jugak kan. aku naik bas pun dah 10.30 mlm. (agak 8 jam jugak). dari besut-Kajang. banyak perkara yang nk dikongsikan antaranya berkenaan dengan pemandu bas seroang yg sopan-santun.


perlunya aku mulakan dengan bas yg sopan la.

bas dijangkan waktu ketibaan di Jertih pada jam 10.00 malam. tepat jam 10.05 malam, datang sebuah bas, seperti dlm tiket aku, tpi ditulisnya pada badan bas tersebut, Shah Alam... hampeh, masih belum.

kemudian tunggu lagi... datang lagi bas, 10.30, sama seperti tiket. emm..boleh naik. (setengah jam delay..dah biasa daa.


kemudian masuk pula part pemandu yg sopan.

duk dlm bas sopan2, kemudian men msg. smpai jam 1.00 pagi, ngantuk, lalu aku tido. tido dengan nyeyak kot.. sampai aku dikejutkan dengan bunyi horn yg "nyaring" dari bas tersebut. masa tu lokasi di highway karak. huh, punya la best aku tido, akhirnya dikejutkan dengan horn bas tersebut. sangat-sangat tak best jadinya. kalau yer pon nk marah pemandu lain, jgn la smpai horn2 mcm tu.

itu semua tak penting. cerita je.

secara totalnya pemandu bas ni ramai yg bawak smbil lewa, drive dlm bhaya, dan drive tanpa pk orang lain. kan ke bahaya gitu..

the story from kampung. terlalu banyk. nanti aku kena story more dlm next entry kalau sempat la.

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails