Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Sunday, May 30, 2010

projek "bekwoh" berjalan lancar

semalam (29 Mei), sekumpulan agent pemakan banyak telah sepakat mengadakan satu jamuan ringkas meraikan bagi yg nak pulang kampung. dalam kes yg berlaku semalam pada jam 10.00 pm, di lakukan di blok k8N, KUO, sekumpulan agent pemakan banyak dan always "bekwoh".

namun pada 10 lbh, sesuatu yg tak best berlaku, seorang daripada owner projek tersebut terpaksa menghadirkan diri ke satu kes emergency yg mana melibatkan kawannya. walaupun projek bekwohnya terpaksa ditinggalkan, namun disebabkan pakatan yg ada, semua yg hadirkan diri pada projek tersebut berjaya menjadikan projek tersebut. alhmadulillah. kawan kpd owner yg terlibat itu tidak ada apa kes.

kisah bermula: Fathi Adha, Mr. Doo, Wady dan Mat dan Minn telah tak langsung mewujudkan idea utk projek tomyam ala2 bekwoh. dijadikan cerita, Ro-Z, yg pada mula nk balik kg, (tetiba tak jadi balik dgr ada projek bekwoh), telah tumpang bersama-sama memeriahkan majlis.

namun berlaku beberapa keadaan yg mana satu pnggilan tepon ke tepon Mr. Doo yg kata seorang kawan (juga kawan aku) sakit. jadi kami bergegas ke apartmentnya utk melihat keadaannya. ditinjau keadaannya, maka pihak kami bersetuju utk pggil ambulans. call 999 utk dapatkan ambulans. sehingga datang dan dia di hantar ke hospital. turut bersama dgnnya adalah seorang drpd projek owner (menemaninya). alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. kawan aku tu kena tahan kejap je di wad (wad sementara) dan pada pagi hari sudah balik ke Bangi. alhamdulillah.


p/s: projek owner pun sempat makan hasil bekwoh mereka walaupun tak meriah sangat.


nota hujung:

projek owner: semua yg terlibat. dan salah sorangnya aku. yg lain termasuk "mr. Doo, Ro-Z, Matt, Wady dan Min.
bekwoh : kenduri @ makan besar.

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails