Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Wednesday, May 26, 2010

penat sikit takpe, tapi jangan penat sangat

semalam aku menulis entry berkenaan dengan Temu-Duga, maka hari ni, aku akan menulis berkenaan dengan proses temuduga kah? aku rasa tak perlu kot, just aku go threw je dgn apa yg aku nk tulis.

menariknya temuduga ni, korang kena ada persediaan yang rapi (macam nk g exam, kena ada bakal2 jawapan). walau pun tak boleha gunakan konsep yg sama, tapi kira boleh la.

masa aku nak g interview, aku teliti goooglee map tu lama (selama-mana-yg-boleh-aku-tenung) tujuan cuma satu, aku nk taw betul2 lokasi tempat tersebut dan apakah akses ke tempat tersebut. jadi bile sudah berjaya mengenalpasti tempat tersebut, tak de la susah sangat nak g. (bukankah begitu).

okey lagi satu, persediaan resume dan sijil2 fotokopi itu penting, jangan perlekehkan. (jangan lupa IC). itulah best thing yg penemuduga (pihak syarikat nak).

jadi kalu interview, common soklannya biasalah, yg selalu anda dengar cth : mgapa memilih company ini, knapa perlu sy ambil anda sebagai pekerja dan etc. (tak perlu diceritakan)

yang pastinya aku jalan agak jauh tadi, semata-mata nk g interview. kalau dapat, alhamdulillah.

p/s: mlm ni penat, terlepas event "deting", terlepas event menonton persembahan dan sedikit berduka cita... tp semuanya terubat dengan steamboat... :)

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails