Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Thursday, January 21, 2010

nak sambung dlm entry lain

salam kembali.

wah dah nak bersawang blog aku. sejak kebelakangan ni aku asyik tak de peluang nk update blog je. time ada peluang, ada2 je internet bt hal. (menyampah + sampah). sory la para blogger sekalian yg mana jadi reader dan juga followers, tentu korang bosankan sebab blog aku nmpak macam nk bersawangkan. haih.

berbalik kpd story-today.aku nk share gmbr, tp kamera aku buat hal la pulak (sbnrnya bukan kamera, cuma memory kad je). saje je cari pasal. (ni agenda nk suh aku beli baru la tu). jadi terpaksa tangguh dulu perihal gambar-today.

tapi tak pe. walaupun pilihanraya kampus (PRK) dah dekat. (hangat) aku je yg tak rasa hangat sebab tahun ni aku cadang tak mo jadi calon. tapi ada pulak kawan aku yg mempelawa aku suh terlibat dlm PRK ni. (nanti aku fikir2kan lah).

masa 1st year aku bergiat aktif dalam PRK ni, tapi masa 2nd year aku lagi aktif (siap di pelawa menjadi calon), tapi aku menolak kerana berasa diri ini masih kekurangan utk memimpin. jadi aku mengambil kesempatan utk mengurangkan keaktifan dalam PRK ni. dah lama dah bergiat aktif, sekarang nk buka buku baru. buku tentang kehidupan.

sejak tahun lepas, aku mula memamtau PRK dengan menggunakan blog (masa tu fesbuk tak popular lagi) jadi aku menjadikan Blog sebagai wacana khas untuk melihat suasana PRK (mcm pro je pantau). okey. citer tentang PRK...last entry aku dah citer serba ringkas.

pernah kawan aku bertanya, "kenapa ko tak jadi calon" dengan senyum aku menjawab, aku ada keinginan, tapi aku tak de kekuatab utk itu" (maksudnya: aku takut pegang tanggungjawab, sebab aku tak bersedia lagi) banyak perkara lagi perlu aku perbetulkan. dan banyak lagi yang belum aku laksanakan. jadi fokus pada yg penting dulu.


aiii, kalau aku citer pasal PRK, kompon tak abis post nie. baik citer sal tesis ada baeknya jugak. walaupun dah berkurun aku buat, tapi masih tak nampak kemajuan. bila nk siap pun aku masih tak pasti. idea sering kali datang dan pergi.

okey bercerita tentang satu part dalam tesis aku ialah kedatangan orang hanyut Vietnam ke Malaysia. aku sempat tangkap gambar ni (gambar: jadual kedatangan orang hanyut Vietnam). aku sempat baca juarnal (Far Eastern Economic Review) walaupun aku tak beberapa suka nk baca, tapi rasa cam best lak tgk. ada table sal ni. senang nk paham.
kisahnyer aku rasa tak sempat nk citer dlm entry ni, nanti next enrty aku citer (ingtkan aku kalau aku lupa)





p/s: pilihanraya kampus semakin hampir, sokonglah calon2 yg berkualiti yg mampu bekerja utk anda.

p/s/s : pilihan di tangan anda.

7 comments:

Nurul Ain said...

PRK nak dekat da ek??xrase hangat pom..hehe..

*dr 1st yr tidak pernah mengambil kisah ttg PRK..

(^.^)

::SizuKa:: said...

tunggu org tampal poster. baru tau sapa calon..hoho~

Fathi Adha said...

Ain:

kalau ikot perkembangan...mesti terasa..


Sizuka:

tggu bubar MPP....bru tmpal poster

Mr. ASM said...

Pernah trbace kisah org hanyut Vietnam ni.. Ada kaitan ngan Trg kan? Ke xde? Ada? xde?

Fathi Adha said...

sirajuddin:

ada kaitan...

nanti la tggu masa free nk bt entry tersebut.. (entry tu kena ada rujukan, baru berani buat - nanti jadi penipuan fakta)

♥ Cik Puan Pinky ♥ said...

bila eh PRK..?

Fathi Adha said...

PRK : isnyaAllah ari khamis ni...

:)

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails