Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Sunday, March 7, 2010

sehari bersama MAMPAN

Salam Kembali

Welcome Home Cyaberjaya


hari ini aku ke Perhimpunan Mahasiswa Pahang dan Sambutan Sedekad MAMPAN yang di adakan di MMU, Cyberjaya. Program tersebut dikendalikan oleh Sekritariat MAMPAN. di sana aku bersama beberapa orang kawan dan jugak kenalan sama ada yg rapat atau kurang rapat sempat beramah mesra bersama. dalam program tersebut, himpunan anak-anak Pahang dari seluruh Malaysia sama ada yang berada di IPTA dan juga IPTS, begitu ramai sekali. mencecah angka 2000 orang. ramai kan?

(ketika ini kami baru turun bas)


apa yang menariknya program sehari ini di rasmikan oleh Menteri Besar (MB) Pahang,Dato Adnan Yaakub, selaku MB yang turun padang, memang bagus la dan lebih bagus lagi diadakan Diskusi bersama Mahasiswa/i tak kira dari mana-mana IPTA/S.. sangat menarik jika adanya sesi soal jawab antara MB & Student, terbaek lah. (aku tak tanya soklan pun) okey.


(makan sudah..kenyang sudah...balik bile?)


(berlima pun boleh, dari kiri: Laila, Syuhada, Syamila, Aishah, Ara)
(inilah member aku masa duk KIY dlu)




(mane bas ni? tak sabar nk balik ni)



sebelum perasmian, terdapat ceramah (Syarahan) yang disampaikan oleh Mantan NC UiTM dan juga Prof. Dato' SOAR. dalam kedua2 syarahan tersebut, ternyata Dato' SOAR benar-benar mencuri perhatian malahan tak de sorang pun yg nampak ngantuk @ menguap2, krn kelantangan serta penyampaian isi yg cemerlang. walaupun masa yg diperuntukan tidak lebih dari 1 jam 30 minit (actually sejam je dia cakap).. tp best.

aku suka memetik satu perkataan daripada Dato' SOAR "kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak" walaupun sebelum mcm pernah dgr ayat mcm tu... tapi masa dia menyebut...sungguh masuk ke telinga dan terus berada di set minda. perkataan itu membawa maksud "apa yg kita capai pada hari ini adalah satu kejayaan, cuma kejayaan itu belum lengkap sepenuhnya tanpa menawan puncak".

okey, anda boleh simpan kata2 itu jika mahu, jika tak mahu tak pe, jangan sisihkan..biarkan ia berada di dalam blog yg "comel" ini.

lagi yang menarik adalah sewaktu dengannya, di UKM berlaku ganguan bekalan elektrik, so amat padam la dengan situasi tersebut, keluar UKM utk ke mana2 yang disukai dan pastikan tidak berlaku masalah. balik diwaktu petang, ketika elektrik dah ada. kan bagus, tak hadapi masalah yg amat sgt.

akhir kata, terima kasih kepada Persatuan Kebajikan Mahasiswa Anak-anak Pahang (PKAP UKM), kerana sudi menjemput warga (yg pernah duk Pahang sekejap) utk join program tersebut. menarik dan tertarik. Tahniah diucapkan.


Dato' SOAR = Sheikh Omar Abdul Rahman, Pgrah Bhagian Korporat, UPM.


P/S : aku ni orang Besut, aku tetap setia dengan regionku..

7 comments:

Anonymous said...

naseb x g..
kalo x mst terserempak ngn enchek fathi...
ngeee~

Fathi Adha said...

emmm.. adakah ini cik Nadya

huhu, apa salahnya g..hehe

(boleh jumpa di sana)

Missjunne said...

cepatnye buat review..taniah.haha.penah duk phg sekejap tu kt mana?

Fathi Adha said...

Miss Junne:

duk Felda sungai Koyan, sekejapa je.. Lalala~

Anonymous said...

xpe lahh
jmp tyme perhimpunan PERMATA plak kalo ade
hahah~

Moon BlooDy Spell said...

susah kan kalau kita jadi pemimpin...
hurmm

Fathi Adha said...

anonymous:

boleh jer.. hehe
klu nk g perhimpunan PERMATA bg taw la... lalala~



Moon Bloody Spell:

susah...sgt susah.. sbb banyak org akan tak puas hati dgn kita..

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails