Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Sunday, March 28, 2010

sehari di Pesta Buku

Alhamdulillah...

blog ini kembali update.

kalau entry lepas berkisar tentang pertemuan aku dengan sumber tesis di FUU, maka kali ini berkisarkan tentang dunia buku dan diri aku. dunia buku merupakan sebuah kisah yang dikaitkan dengan buku dan jugak kisah pembaca buku...mungkin la...

semalam aku telah menyaksikan pesta buku... Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIBF) di PWTC. meriahnya tidak terkata (sehari sebelum berakhirnya pesta). agak meriah, ramai orang. sesak2, dan banyak lagi. sebelum aku berbicara dengan panjang lebar, adalah lebih baik aku membenarkan gambarku berbicara dulu. lets enjoy with pict.


(Fazle dan Ridhuan, terima kasih kawan)



(bersama En. Abdul Latif Talib, penulis dari PTS)



(penulis-penulis tanah air bergambar)




okey, macam dengan gambar2 tersebut ada terasa puas hati?



bercerita skit. since mggu lepas, adalah member aku ajak g Pesta Buku...tp masa tu duit aky tgh kurang, tapi dalam hati nk sangat g sana... tgk buku apa yg ada, perlu beli atau tidak, pilih yg bersesuaian la.

nak di jadikan cerita, ada plak mamber aku, saja2 je meseg aku dan kemudiannya dia ajak aku ke Pesta Buku Antarabangsa KL, katanya best dan banyak buku di sana. dan aku ni memang nk g sangat-sangat...cuma tak de teman.. so apa lagi, aku keluarlah bersama. seawal jam 9.00am.

Dari Komuter UKM dan turun ke Stesen Komuter Putra, agak padat la dalam komuter dengan manusia, full, tp bernasib baek dapat seat.. hehe. sewaktu naek komuter jugak, aku sempat borak ngn sorang brother dri PTS, ku sangkakan dia nk ke PWTC jugak... almaklumlah, ke pameran, tapi rupanya dia hanya stop di Putra dan akan terus naek komuter lain plak. pelik kan?
actually dia jalankan kempen Jom Baca@Komuter. that good, memang satu benda yang baik, dan dulu pun dah ada Jom baca@LRT, dapat sambutan hangat. biasala nk jadikan budaya, bukan mudah.

kalau tgk dlm iklan tv pun sama je, kempen membaca, jadikan budaya. so cuba la jadikan membaca sebagai budaya. :)

okey, berbalik kepada Pesta Buku, PWTC dipenuhi dengan manusia, pantang nampak tempat yag elok (a.k.a. tempat yg sesuai dan elok) pasti ada orang, dari berdiri hingga duduk, dari berlajan hingga membaca, semua gaya ada, semua tempat ada orang. dalam kemeriahan pesta buku juga sempat la aku jumpa member2 dari UKM, antaranya Bekas Timbalan Presiden PMUKM, Sarfarizmal, bekas Lecture aku, En. Junaidi (FSSK), dan beberapa kawan dan jugak member2 dari UKM.

so far, Pesta Buku itu sangat meriah dan sangat menguji kesabaran. terpaksa bersesak-sesak dalam dewan orang ramai utk masuk tgk2 buku. sempat jugak dapatkan tandatangan penulis. hehe

rasanya cukup la utk hari ini, kalau nk merasai kemeriahannya, cubalah sendirian ke sana, nk lagi meriah, ajak kawan2 anda. sure tak tahan dgn godaan buku2 yg menarik dan sangat banyak pilihan, sama ada kandungan atau dari segi harga. sangat2 teruji. harga buku dari serendah RM1.00 sehingga cecah ratus2 ringgit...

kemeriahan di Pesta


juara (raja) Shopping buku


Mr. Fazle pembeli terbanyak...hehe


KL International Book Fair


sekian sahaja.

p/s: penat dan letih..
ari ni (28 Mac 2010) adalah last day... pastinya sgt meriah..

5 comments:

::SizuKa:: said...

salam...

wahh..bukan main lagi..saya tak p pun pesta tu. sebab tahu orang ramai, lagipun takde benda nak beli sangat. lagipun, saya bukanlah kaki buku nak baca tambah2 novel. huhu...

Fathi Adha said...

salam kembali:

cik sizuka, sangat meriah...boleh dapatkan novel dari harga RM 5...

lagi2 novel2 baru dilancarkan at least pada (potongan 30%) memg sales gile2 la... huhu

Nurul Ain said...

x pegi p0m..terpakse bertapa dalam bilik weekend ni..wuwu~

(^.^)

Fathi Adha said...

nurul ain:

bunyi macam sangat sibuk...

Anonymous said...

salam..
encik abdul latif tu ke yg kite tgk buku dia semalam??
kan?
ngeeee

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails