Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Thursday, March 4, 2010

yang tarjadi itu dah berlalu...

Salam Kembali

hari ni aku menulis post yang kedua, walaupun aku tak de mood pada awalnya. aku hanya mahukan sesuatu yg dipanggil sebagai "kepuasan" meng'update' blog. dulu2 aku menghabiskan masa berjam-jam dengan menulis entry2 yang baru yang berkaitan dengan aku ataupun tidak, yang relaven atau pun tidak. dan kadang2 aku menghabiskan word dalam entry aku dengan hanya meninggalkan persoalan. kenapa hari ini aku aktif menulis kembali? persoalan itu mungkin ada jawapannya.

bermula kisah aku, pagi tadi aku ke Arkib Negara Malaysia (ANM), aku disakiti hati oleh seseorang, padahal aku tak penah amek kesah pun sebelum ni. biasanya aku melarikan diri dari situasi tersebut dalam sehari dua (risau termarah org tak tentu pasal). aku ni punyai sifat sensitif tertentu... kawan aku ni walaupun dia tahu aku punya sensitiviti dalam bab tu... bab tu jugak yg dia persoalkan.. aku jawab...dia counter balik, macam aku palak yang salah. haish.. payah la manusia ni, bila ada akal, tapi tak nk guna sepenuhnya.

berbalik pada kisah ini, aku patut bersyukur kerana ada seorang kawan yg boleh buat aku sakit hati, at least ia menduga iman dan kesabaran aku. dapat la jugak aku berishtiqfar banyak2 pada Allah s.w.t. serta berselawat banyak2.

mengenankan apa yang berlaku, aku terasa seperti diri ini telah di atur dalam sebuah permainan dunia yang kian mencabar, dengan pelbagai cabaran yang menimpa, aku rasa aku perlu lebih kuat, lebih kuat dari dulu. kalau dulu aku boleh hadapinya, kenapa sekarang aku tidak boleh? padahal ini bukannya kali pertama berlaku dalam hidup aku.

bak kata kawan aku sorang ni... "yang lepas biar la lepas"... ok fine... yang lepas aku nk lupakan.. tp apsal la dia jugak buat aku begini...

"aku tak pernah tolak apa yg dia beri dan aku tak pernah mintak balik apa yang aku bagi"
kira halal la...


p/s: bagi kawan aku yang buat aku sakit hati... aku dah maafkan segala apa yang kamu lakukan...


entry ini macam sedih skit.. jadi kalau korang baca, anggap tak de pape..

5 comments:

::SizuKa:: said...

salam,,

hmm...again..sizuka datang. hehe..tatau nak kata apa. manusia ni ada macam-macam ragam. disebabkan mood yang tidak menentu, agak banyak typing error di atas. hehe..;)

berguna jugak kawan yang bagi kita marah ni. sebab mengajar kita supaya jadi lebih sabar dan istighfar banyak2 ingat Allah. ada benarnya di situ. (bagi orang yang sabar). kalau orang yang tak sabar, sure dah maki hamun kat kawan sendiri. kan erm..pepun, yang lepas biarlah lepas..Allah menguji kamu tu ;)

Fathi Adha said...

thanks sizuka datang mengomen..

lain padang lain belalang, lain orang lain caranya...

tak kesah pun.

tp Allah akan menguji seseorang hambanya berdasarkan keteguhan imannya.. jadi bile berlaku pd kita, anggap lah sebagai ujian-Nya..terima dgn hati terbuka dan fikiran yang waras..insyaAllah akan datang hikmahnya...

Nurul Ain said...

yang berlalu, biarlah berlalu..

(^.^)

Moon BlooDy Spell said...

tuhan duga anda sebab dia tahu anda kuat..
pengalaman itu mematang kan kita

mengenaldiri said...

salam..

Sabar itu kunci kejayaan..
bagus awk wat entri ni, sekurang2 nya jgn dipendam dalam hati, nanti mudharat kepada diri sendiri..
sebab tu Allah kurniakan org2 yg hampir dgn awk (spt sy *ngeee) utk awk luahkan perasaan..

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails