Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Sunday, January 17, 2010

Dari MPAJ turun ke hati

Hidup Cekak!

Semalam aku tak dapat update blog kerana internet bermasalah, masalah timbul time aku nk upadate blog. Rasa menyampah pun ada. Maklumlah menggunakan perkhidmatan Jaring UKM (bayar tu) tp selalu problem.

Pagi tadi aku tak bukak internet sebab dah taw tak leh guna. Kesian kawan aku lepas refresh, refresh lagi..tp tak de perkembangan terkini. Langsung tak leh guna. kesian jugak kan Jaring UKM nie.
(Peace)

Semalam aku g ke Ampang, MPAJ utk sambutan 45 tahun silat Cekak Hanafi dan hari Tenaga Pengajar. Sangat menarik tapi aku tak boleh duk lama sana sbb pinjam keta orang dan tua nya kate “kalau boleh antar la sblm kul 4” so terpaksalah balik awal walaupun dalam hati masih tak nak balik.

Sepanjang berada di tempat yg dikelilingi oleh member2 silat (semua panglima berkumpul) maka terasa sangat bertuah boleh menjadi salah seorang daripada mereka. Best. Lagi pun itulah kali pertama aku berjumpa dengan member2 silat Cekak Hanafi dari pelbagai negeri dan wilayah yang membawa idea dan fikiran masing2. Sangat menarik.
Jumpa kawan yang aku nak jumpa

Dalam majlis tersebut dapat aku berjumpa dengan Zahir yang juga berasal dari Kuala Terengganu. Walaupun sudah kenal lama (antara Blogger ) dan juga dlm fesbuk serta friendster, semalam dapat berjumpa dengannya. Alhamdulillah, tuhan maha kuasa. (zahir kalau ko bace entry ni, ko wajib letak 1 komen..hehe). zahir juga antara kamera men pada majlis semalam (siap bawak D300 tu) yang boleh dikatakan sebagai buah hati serta jantung hatinya (jgn marah yer en. Zahir). Sempat la aku bergambar dengannya tapi dengan menggunakan D300 nya, bukan n5300 aku. Haih! Tak sempat mintak lagi gambr tu. Tapi sempat curi gmbr dari blog dia (hihi)
(gambar: Zahir dan penulis sempat bergambar)



segerak senafas seudara

p/s: tadi terima satu sms, ringkas dan padat... “esk datang ambil draft bab 1, kul 10”
(terus tak de idea nk update blog)

2 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum Fathi...
Mula2 saya nak ucapkan time kasih banyak2 sebab xsangka plak ada mention nama saya kat sini. Terharu pun ada ni.. Sememangnya agak lama kita berkenalan, tp xpernah lagi kita berjumpa depan2, sebelum ni just melalui blog, facebook n mesej je.. Alhamdulillah semasa HTP SCH kat MPAJ ni kita bleh jumpa depan2.. Syukur sgt2 dapat jumpe.. Tapi malangnya masa tak mengizinkan n saya agak bz coz kene ambik gambar n temankan geng2 UDM n UMT.. Tapi xpe.. InsyaAllah nanti kita akan jumpe la.. Lepas ni mungkin akan lebih senang jumpe kalau ada ape2 program sbb SCH kat Terengganu dah makin maju n banyak aktiviti ibu pejabat yg boleh disertai.. Hari tu plan nak ambik banyak gambar ngan Fathi tp ada je aral yang melintang n menyerong. Sememangnya saya kene bawak D300 sbb dah xde kamera lain dah tp malangnya lens yang ada xleh nak capture sangat sbb gelap.. kena beli lens mahal lagi tp xpasti la possible ke tak.. Ibarat kata pepatah "Cekak Hanafi is my soul, D300 is my backbone" haha.. Xpe.. D300 tu dah dapat ijazah tamat dari saya utk ambik gambar ahli2 Cekak Hanafi so ape salahnya ambik gambar Fathi hehe.. Ooops.. saya bagi kebenaran kat Fathi utk curi semua gambar atau bahan2 kat blog tu tanpa izin saye.. Coz you're my sahabat :) .. Terima kasih.. :) .. Semoga persahabatan kita akan berkekalan selamanya.. Peneraju Warisan Mutlak!!!

p/s : post terbaru untuk menyerang balas post ini akan diterbitkan di blog saya dalam masa terdekat.. hehe.. tp mungkin lambat skit sbb bz skit.. apepun sori lambat komen kat sini.. tp dah baca tapi xsempat komen sbb ada keje.. hehe.. terima kasih, terima kasih dan terima kasih :)

Fathi Adha said...

walaikumusalam..

wah panjangnya komen daripada en zahir... terharu saya dibuatnya.

tp betullah kisah kite, dari blogger pastu masuk fesbuk, sms dan hinggalah ke alam nyata..

kini terasa nk je ke TRG, rasa nk sambung kt UMT @ UDM lps abis nanti. (wah terasa jauh la plak nk g)... hehe

insyaAllah jika ada umur yang panjang, pastinya kita berjumpa lagi.

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails