Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Monday, January 4, 2010

entry pertama Tahun ni

salam kembali

since aku balik kg, sekali je aku sempat update blog. itu pun masa 1st time sampai, masih pagi. baru lepas azam subuh. jadi aku solat dulu n terus online. dengan broadband berkuasa "Mutlak" aku berjaya buka blog pages dan siap boleh upadate blog lagi. tapi hari2 kemudian, jam 2-3 pagi baru lah line internet laju. (aku tido lbh awal) jadi aku tak dapat online.

memandangkan ini entry pertama aku pada tahun ini, aku nk fokuskan beberapa entry yang pernah aku keluarkan sepanjang 2008 dan 2009 yang pernah aku keluarkan. entry yang memberikan aku beberapa "erti kehidupan".

sempana tahun 2010 ni, aku jugak ingin mengalu-alukan kedatangan tahun yang bermakna ini dengan harapan yang menggunung. tapi tugas yang paling utama dalam merialisasikan tahun baru ialah melaksanakan azam tahun2 yang lepas, yang terbengkalai.

sepanjang tahun lepas, aku berazam dengan berbagai azam, namun pelaksanaannya masih kurang. jadi pada tahun ni, misi pertama adalah tunaikan azam tahun lepas. kemudian akan kembali kepada azam tahun baru.

tapi aku punya azam yang aku tak boleh nak tangguhkan untuk tahun depan adalah dalam penyiapan tesis (latihan Ilmiah). aku tak nak tangguh. kalau tangguh, jadi kes lain la pulak. oleh itu pelaksanaannya mestilah berjalan lancar pada tahun ni jugak. (lebih tepat adalah sem ni).

memandangkan aku baru je pulang, aku rasa nk rehat dulu la. nanti aku akan ceritakan beberapa kisah yang tak patut berlaku. ini terjadi sewaktu dalam perjalanan semalam menuju ke destinasi.


next entry: kisah yang merisaukan

p/s: thanks for komen entry sepanjang 2009.

3 comments:

.millalara. said...

semoga 2010 memberi lebih bnyk makna dlm kehidupan ohh ;)

::SizuKa:: said...

semoga tercapai azam yg terbengkalai itu. dan berusaha menyiapkan tesis ya. nanti kita boleh grade sekali. hehe. insyaAllah~

Fathi Adha said...

milla:

ye-yea.. semangat tahun baru


Sizuka:

insyaAllah... nanti siap boleh grad sama2... :)

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails