Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Sunday, January 10, 2010

Travel ke Pangkor

salam.
caya tak caya semalam aku g Pangkor. Pulau Pangkor. saje je, kebetulan ada kawan ajak aku g sana. pada awalnya, aku tidak akan pergi, memandangkan aku nk g KL, nak jumpa kawan aku, tapi bile kawan aku kata dia tak jadi kuar KL, jadi aku amek kesempatan tu utk ke Pangkor.


keseronokannya memang tiada tandingan (fuhh) macam tak caya je bunyinyer. tapi bagi aku, sebenarnya Pulau Pangkor yang aku g itu adalah sebahagian sahaja. banyak lagi aku tak sempat pergi. memandangkan laut yang biru, tapi tak sempat nak amek gambar tentang laut yang canti itu. (tipu). memandangkan ada orang yang sudi mengambil aku bila mana aku sampai sana, jadi kuranglah cabaran aku skit. tak de la aku kena travel sampai ke semua dan segenap arah utk mencari jalan ke kawsan yang menarik.

okey tujuan aku ke Pangkor, bukan apa sangat pun, just saja nk g jalan2 releasekan tension. (adakah statement ini juga satu penipuan??) kompon la aku ke sana utk itu pada awalnya. tetapi lain pulak jadinya apabila aku dah jatuh cinta (cinta pertama) pada bumi itu. aku rasa macam tak nak balik la pulak. hehe

okey, tujuan aku ke Pangkor sebenarnya aku hanya nak temankan member aku utk mencari tempat penginapan bagi menjayakan satu program yang akan datang. tapi tujuan itu telah berubah menjadi akulah (tetiba je) jadi org yg take over program tu. sbb berminat punya pasal, aku nak bawak teamwork aku ke sana. sapa2 yg memang berada di saluran aku, kompon2 la boleh join.

memandangkan Team work yang pergi rata-ratanya adalah golongan pelajar final year, jadi ia telah menjadi seperti rehat yang ringkas di sana. walaupun tak merasa kemasinan air laut, tapi tak pe lah, boleh merasa keindahan alam semulajadi. aku bukan sahaja ke laut, tapi ke kawasan bukit2 di sana. cantik, ada small water fall.

kat kawasan ni, berdekatan dengan hutan simpan yang cukup tersimpan (di Pangkor tak de pembalakan haram) dan cukup cantik serta comel. serta spesis hidupannya memang tak terancam la. sila rujuk picture sebelah, seerkor ulat gonggok yang besar dan adakah ia comel??
small waterfall, air sungguh sejuk dan berkualiti dan juga sungguh seronok.

sila-silalah anda merujuk pada picture yang aku upload. sebelum pulang sempat la capture beberapa gambar dgn menggunakan "awek" baru aku nie.

*travel yg cukup menarik setakat ni dan masih belum sempurna lagi kelandar cuti2 Malaysia aku.



p/s: dalam masa kurang daripada sebulan, insyaAllah aku nk g Pangkor lagi. aku nk g mandi laut la pulak... hehe

**nota kaki: aku tak sempat mandi laut kerana ada urusan lain, jadi kali ke-2 ke Pangkor, mesti mandi laut la kan.

12 comments:

::SizuKa:: said...

i luv there! gila. sangat suka pulau! huhu ;)

Fathi Adha said...

cik sizuka penah g pangkor??

InsyaAllah sy nk g lagi dlm masa 1bln dr skrg kot.. :)

::SizuKa:: said...

ouh, tidak pernah lagi ke sana. teluk batik je pernah sampai. pulau pangkor belum. yg dulu tu saya p pulau manukan kat sabah. really great!!!

Nurul Ain said...

hehe..ye2, ulat gonggok itu comey..wuwu..

(^.^)

Fathi Adha said...

sizuka:

pulau2 kat sabah cantik2 belaka... tp nanti cuba la pulau2 kt Terengganu plak.. kat Besut pun ada jugak... such as Pulau Perhentian dan Pulau Rhu.

klu sy rakeman pulau Perhentian...nice view...

Fathi Adha said...

ain:

ulat gonggok tu dah cukup besar..

sgt menarik kat pulau tu... indah lagi menawan hati... cintaan Ilahi tiada bandingan....

.millalara. said...

suka untuk kesana lagi.. even dah 6 kali kesana ;)

♥ Cik Puan Pinky ♥ said...

teringin nak pegiiiiiiiiiii~ (T_T)

Fathi Adha said...

milla :

sgt seronok... siap daki bukit lagi...(jarang org len buat)

hehe... :)

Fathi Adha said...

Ziela:

jom, kite g lagi...

♥ Cik Puan Pinky ♥ said...

klu btol nk g, nanti ajak la..mesej ar..huhuhu

Fathi Adha said...

ziela :

memang nk g pon.. hujung bulan ni.. tempat terhad!!

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails