Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Saturday, March 20, 2010

menilai keikhlasan

salam sejahtera.

sebuah perjuangan yang aku lalui dalam Silat Cekak Hanafi masih belum selesai. namun dari segi perjuangan dalam persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi UKM telah mencapai tahap akhir, bila mana aku sudah tidak ada apa2 jawatan lagi. jawatan terakhir yang pernah aku sandang adalah Naib Yang Di Pertua. iaitu orang yg wajib menguruskan demo dan juga hal ehwal persatuan ketika ketiaadaan YDP. jawatan sebagai Wakil YDP adalah sangat berat tanggungjawabnya. aku tidak boleh suka-suki membuat keputusan dan juga perlu merujuk beberapa keadaan dan kes yang seterusnya.

dalam kes aku nak menilai keikhlasan ini, maka aku persoalkan beberapa perkara dalam diriku. pertamanya mampukah aku yang sedang berhadapan dengan banyak kerja (tesis dan sebagainya) untuk terus aktif ke kelas seperti sewaktu aku menyandang jawatan NYDP dahulu?

keduanya, mampukah aku membahagikan masa seperti suatu masa dahulu, menjadi ahli persatuan dan juga menjadi ahli persilatan yang aktif?

ketiganya adakah aku boleh meneruskan perjuanganku dalam bidang persilatan selepas aku sudah tidak punya kuasa lagi dalam pentadbiran Persatuan?

persoalan seterusnya, mampukah aku terus berbakti kepada Persatuan seperti aku berbakti sebelum ini tanpa mengira waktu dan keadaan, tak kira siang dan malam, tak kira hujan atau panas, tak kira waktu dan ketika.

persoalan terakhir adalah selama mana aku akan aktif dalam perjuangan Silat Cekak Hanafi, walaupun kini aku dah merasai kemanisannya dalam sebuah perjuangan ini.

semua persoalan yang aku kemukakan hanya hatiku sahaja yang dapat jawab dan hanya tuhan saja yang tahu. aku tak berani berkata dengan lebih banyak tentang soal sebuah keihslasan dalam diri aku ini. mahu je aku jadi seperti Amirul, Azani, Rahman...yang sentiasa keep active with Cekak Hanafi. aku juga mahu seperti mereka. tapi aku masih ada satu kelemahan fizikal yang menyebabkan satu sekatan kepada diriku. inysaAllah aku akan terus Aktif..


perjuangan aku belum berakhir


keep active with Cekak Hanafi

4 comments:

tEaM said...

Salam...
Fathi tahniah cz daH laksanaKan tggujwb sehinngA masE nye..
ok..welcome to maNtaN woRld..
chayok,don give up.. even though u don't have any power in making decision in Silat Cekak Hanafi anymorE. but u can make big decision by staying active when u could mske it.
but wat most importnt now, focus on wat most importnt things 1st. aseimn n thesis n keep healthy okek..
~~congratulation by the way~~

Fathi Adha said...

team:

anyway syukar pada Allah sbb aku leh jalankan tugas dan tanggungjawab aku dgn sebaiknya. walaupun banyak berlaku kekecelaruan dlm pentadbiran aku. tp itu semua dah jadi sejarah dlm hidup aku.

anyway ayat mantan tu memg tak suka nk dgr...tp dah jadi terpaksalah suka.. haha

try to keep active with cekak hanafi

amirul said...

salam fathi..kite jgn hnye terpikir pertolongan tuh kite bleh bagi hanye bile kite ader jawatan dalm pentadbiran schukm jer..even kite xder ppe jawatn pun pertlgan tuh kite still bleh salurkan pde pstuan via xco2 n MT schukm..juz jgn kite rse bile kte xder ppe jwtan, idea kite tuk mnolong tuh disekat..
sume org yg sygkn schukm ni akn tlg pstuan..tpi dgn cre msing2 yg kite mgkin xnmpak..

kalau kite syg silat ni kerana allah; kite usaha sebaek mungkin dan serahkan selebihnye pada allah.

Fathi Adha said...

amirul:

waalikumusalam..

as a reader of my blog.. aku terharu dgn komen tersebut.

pernah satu masa dlu... sorang Doktor pesan kpd aku... "jgn aktif sgt bersilat"... sehingga hari ni aku keep the word... n till now, aku masih aktif bersilat dan perjuangkan silat... (membelakangkan kata2 Dr. tersebut)... lg satu aku terharu dgn kata2 abg Azlan Shah Smlm... memg kena pada tempatnya...

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails