Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Friday, March 5, 2010

Nature

Salam..

kalau tgk tajuk tu, mesti melambangkan keadaan yang baek, yg jauh dari segala apa macam hal yg berlaku... semalam agak "mood tak baek", hari ni dah dapat nature balik apa yg tak baek tu. sebenarnya semalam aku mengalami kesukaran dalam melelapkan mata, memikirkan keadaan dan situasi yg berlaku atas diriku. tp nak dijadikan cerita, nak buat macam mana. kita yang merancang, tuhan yang menentukan.

dalam kes yg berlaku kpd diriku, adalah kes yang normal berlaku pada manusia, tp nak dijadikan cerita, cerita tersebut jugak yang berlaku. so aku tak boleh buat apa2 pun, just terima dengan seadanya ketentuan Ilahi. tuhan tak kan uji hambaNya jika hambanya tidak dapat menghadapinya. so aku kena kuat, "sekuat tiger", seteguh karang, dan sebagainya. apa yang penting, hidup mesti diteruskan...baru boleh ada kerjasama..tak gitu..

ok, back to agenda nature aku tadi, hal yang semalam, aku dah padamkan dan menda tu dah jadi sejarah hidup aku. jadi tak perlulah aku perbahaskan lagi, dah malas dah. lagipun tak de apa pun nk diungkitkan lagi. haish!, cukup sekadar apa yg aku terima. aku mula memikirkan apakah hikmah disebalik kejadian yang menimpa aku. mungkin hikmahnya belum lagi aku dapat rasai pada hari ini, esok mungkin lusa, terpulanglah kpd Tuhan yang Esa utk memberikan kpd ku hikmah disebalik kejadian ini. tapi aku terima seadanya..

tak baek menyalahkan takdir, nanti jadi SYIRIK, kerana walaupun kecik, kita telah menafikan kuasa Allah s.w.t. jadi apa yg berlaku jugak sama, jgn salahkan hak Allah s.w.t.... Tuhan menguji hambaNya utk hambanya memilih sesuatu yang terbaek kepada diri hambanya.


sedikit renungan :
Nabi kata Umat Islam pada akhir zaman akan berpecah kepada 73 golongan, hanya 1 golongan shaja yang akan masuk syurga, iaitu Wal Jamaah (Ahli Sunnah wal Jamaah) jadi janganlah kita berpecah dari kumpulan wal jamaah ini.


p/s: terapi ilangkan tension paling best adalah tido...

4 comments:

::SizuKa:: said...

selamat tido...huhuhuhu ;)

Mr. ASM said...

Terapi tengsi paling bez bagi ak tgk movie..
Lagi tension lg x leh tdo.. HuHu

Fathi Adha said...

sizuka:

semalam perlukan tido..sgt perlu..


Mr. ASM:

setiap org ada cara yg tersendiri..

Bulan Dilangit Osaka Biru said...

Tuhan tahu apa yang terbaik untuk hambanya

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails