Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Saturday, November 7, 2009

Banjir - membanjiri....

Sejak petang semalam, aku terdengar berita tentang banjir ini.. lepas balik dari exam, tetiba member aku hantar mesej.... “kampung kite banjir doh!!”
hah banjir?? Ish3... belum sampai masa dah banjir???...

Aku pun baca la paper... "Kelantan, Terengganu dilanda banjir".. banjir...... BESUT... kampung aku terlibatkah??

jumlah paling ramai dicatat di Besut iaitu 1,342 mangsa daripada 324 keluarga di 16 pusat pemindahan, di Hulu Terengganu (570 daripada 141 keluarga di 15 pusat pemindahan), di Setiu (294 daripada 143 keluarga di 11 pusat pemindahan) dan 475 daripada 105 keluarga masih berada di tujuh pusat pemindahan di Dungun”.

“Kedudukan paras air di Sungai Besut masih mencatat paras bahaya dengan bacaan di Jambatan Jerteh 9.81 meter melepasi paras bahaya 8.9 meter, bacaan di Kampung Langkap di Setiu (21.93 meter melepasi paras bahaya 21.5 meter) dan bacaan Sungai Setiu di Kampung Bukit (14.15 meter melepasi paras bahaya 12.0 meter).” bacaan ini diambil pada jam 9 pagi tadi.

(sumber: Kosmo)

Besut kucintai telah tenggelamkah?? setelah membaca berita, aku tau yang kawasan terkena banjir adalah kawasan Hulu Besut, di kawasan Hulu, kemungkinan besar empangan di kawasan tersebut melepaskan air bimbang tragedi lama berulang....

(mengikut peristiwa2 lepas).. agak pelik bagi aku adalah banjir ini datang terlebih awal...sepatutnya datangnya banjir ini pada penghujung bulan ini... tapi ini belum masuk tengah bulan dah ada banjir...(tuhan punya kuasa)...

Kalau hujan berterusan, kawasan kampung aku akan terlibat dengan banjir dalam masa 1-2hari selepas kawasan Hulu Besut, tapi dengarnya hujan dah reda...alhamdulillah...



Fathi Adha
Nak balik kampung!!!

7 comments:

::SizuKa:: said...

dugaan...~

~S.H.A.I~ said...

balik johor je la..johor blom banjir ag...hik3x....

fatihah said...

cian2 ko...
sabar2...dugaan dunia...
smoga malaysia bebas dr bencana alam yg teruk..amin...

meo188 said...

wah, sy baru je nk g umah bakal aweks kat sane... huhuhuhu melepas

Fathi Adha said...

sizuka :
alhamdulillah, kg terselamat... ..tp sedih jugak la...

Haidah:
johor umah sape??
umah haidah boleh??? :)

Fatihah:
semoga malaysia jauh dr bencana ini..
(harap2 banjir gelombang kedua tak berlaku)

Meo188:
nampaknya kena g lps banjir la...hihi, tp tak pe masa tetap ada..

Budak Malu818 said...

ya allah..
terenganu aku,ditenggelami??
hulu terengganu pulok 2...
adoi la...
kesian,mangsa2...
dugaann....

Fathi Adha said...

budak malu818
mintak2 gelombang kedua tidak berlaku bt negeri tercinta.... (kalau berlaku kesian la, 2 kali kena benda yg sama)

dugaan!

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails