Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Tuesday, November 3, 2009

entry ini tak perlu di tulis....(4)

sejak 2-3 post yg lps, dlm blog Sizuka beliau suka menceritakan tentang orang ke 3. tetiba aku teringin jugak menulis sikit tentang orang ke 3. emmm.. orang ke 3 that mean org yg muncul antara org yg berdua... mcm tu la lbh kurangnya..


sejak 2 hari lepas, aku dapat panggilan dari seorang kawan masa sekolah sama2. beliau mengajak aku keluar KL, wah, musim exam pon nk ajak aku kuar ker??? memandangkan beliau ni kawan sebangku sekolah, jadi teringin jugak aku nk kuar ngn dia sama, mane la tau boleh2 bual bicara kisah2 terlatest antara kami.

jadi aku pun try la nk kuar ngn dia, tp masa tu aku masih ada kerja yg belum siap lagi....emmm siapkan kerja dulu.. dlm proses aku menyiapkan kerja, aku bertanya kpdnya....tujuan utama dia kuar ke KL pada esk (isnin), bila aku dapat tau jawapan sebanar......aku sangat marah!!! huh!



tujuan Utamanya bukan nk jumpa aku selaku kwnnya, tp semata-mata nk jumpa seorang pempuan yg aku kenal jugak la...jadi bila aku dgr kisah tu, aku pun kate kat diri aku "buat ape aku kuar ngn dia, event dpt jumpa sekejap, tp nanti aku akan ditinggalkan bagaikan tunggul kayu hidup" aku tak suke...tak suke...tak suke...

jadi ekkrrr... tak perlu aku g n jadi org ketiga kpd "persahabtan" mereka.. oleh itu, aku tak jadi keluar semalam, dah tu tak jadi g mane2 pun.... benci dan tak suke pada situasi tersebut. ! baik study kat bilik, lg best... (ye ker), tolong setuju ekr....

jadi bile berdua itu, maka ada pihak ke 3, dan pihak ketiga itu adalah aku??? huh!, tak leh pakai..



berbalik kepada cerita org ke3... aku tetiba didatangi kembali oleh kawan lama, rakan sekelas dlu, yg pada zaman2 jahiliah dulu, aku hampir2 terjebak dengan cinta bodoh... aku dulu minat kat sorang budak pmpuan ni, pastu tak de jodoh.... tak jadi kaple... skrg dia dah bertunang ngn sorang mamat dr mane tah (melaka rasanya)....

yg kisahnya, sejak kebelakangan ini, dia sering muncul...muncul dlm YM aku.. apa yg aku tau, dia masih lagi berhubung dgn aku, sedangkan dah nak kawen.... aiii, susah jugak ada kawan mcm ni... yg aku risau, aku akan jdi org ke 3 dlm perhubungan mereka...walaupun aku layannya acuh tak acuh...tp kalau aku tak layan dlm YM hari ni... esk lusa dia masuk lg... pastu ada lg...
~dilemma aku dibuatnya~


Fathi adha
~agaga~

8 comments:

~S.H.A.I~ said...

fathi penah ade gelpren??...xpenah cite pon......jaat.....huhuhu~~....

Fathiadha said...

ish, tak sempat kapel lg la masa tu... huhu..

"hampir kapel" tp xjadi... tak de jodoh la tu..

::SizuKa:: said...

aiyoo..haha...baik jgn dilayannya perempuan tu..bukan apa...takut nanti lain cita jadinya...lagipun dia dah nak jadi tunang orang kan..mungkin lebih baik terangkan keadaan sbenar jika tak nak layan dia..sebab takut nnt dia fikir kita sombong ke pe..sedangkan hakikatnya kita nak jaga diri kita dengan status dia tu bakal jadi tunang orang..susah jugak bila jadi gini..hee.dugaan...harap jgn dilema lagi oke...ngee~

p/s ; apsal suka tulis 'agagaga'...heeheh.

Fathiadha said...

thanks bg komen ye cik sizuka.... ada betul jugak tu...kate2 cik sizuka..

ada jugak hri tu bg tau dia, xplain kt dia... emmm... harap2 dia paham la...


~agaga~ : trademark yg dipelajari dr utara, K.A. yg ajar...

:)

::SizuKa:: said...

hahha....trademark dr utara ka? aiyooo...saya orang utara pon tak tau itu trademark dr utara...hahha...~

insyaAllah dia akan faham kelak..~

Fathiadha said...

emmmm, tp knape cik sizuka pun guna agaga~ jugak??

semoga tuhan bg dia hidayah...insyaAllah...

::SizuKa:: said...

sebab saya suka makan agar-agar....hahha...ok. dusta je tu. jawapnnya...erm..ntahla...no reason for that... i just like that words to describe my feeling..(macam mahu gelak tapi gelak main-main...hohoho)

Fathiadha said...

tah ler, bile guna word tu, macam best la jugak... haha (jwpn yg tak leh pakai)

agaga~ = word are art??

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails