Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Wednesday, March 3, 2010

jauh...jauh...tp..

salam..

aku agak bz sejak kebelakangan ni. bz dengan banyak keja dan jugak banyak perkara yg perlu disiapkan. sejak akhir2 ni aku banyak kali g Fakulti Undang-undang (FUU), fakulti paling jauh dlm kampus Induk UKM. dah ler dalam hutan... bas hanya datang "setengah jam" sekali... bagus sangat la tu.

okey, "berkuliah" di sana membuatkan aku sebagai warga asing, pelajar FUU sendiri pun sangsi tgk aku.. tah ape ke jadahnya...mcm aku ni buat salah yang besar plak.. (ish tak patut betul la PK cm tu). actually diorang teruja tengok ada student luar kat sana, mybe diorg PK aku ni master student or foreign student... smpai nk tengur pun diorg tak brani.


sombongkah mereka?

rata2 pelajar FUU memiliki kenderaan persendirian dan mereka bukannya tidak bergaul dan tidak jugak sombong, cuma situasi yang menampakkan mereka sedemikian adalah krn mereka berada di "penghujung" UKM, dan FUU terkenal dengan life style nya yang tersendiri.

mereka lebih biasa dengan kalangan masyarakat mereka sendiri, jadi mereka kurang bergaul sosial dengan pelajar fakuti lain. (tapi tak semua pun cm tu).

entry aku ni tak leh tulis panjang2, banyak keja nk kena buat lagi

p/s : nanti aku karang lagi satu entry sal FUU... pasal apa yg aku di FUU..

tesis pun masih belum siap lagi... Prof dah kata...kena siapkan jugak... no extend...

3 comments:

::SizuKa:: said...

salam..

saya pernah pergi FUU before this. Most of them speaking english each other. tapi serius FUU sunyi. terpencil. macam dianaktirikan je...hihihi~

Fathi Adha said...

salam bt sizuka:

tak de apa yg best kat FUU, nasib saya je bahan kajian saya ada kat sana...

ainShahajar said...

bosan gila kat FUU tu

sy penah pegi sana sekali je. itu pun sebab ternaik bas UU..he.. tak turun pun

speakng english..wowowo

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails