Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Sunday, November 8, 2009

3 perkara...

Sejak semalam, mood study takde... tgk bola, kalah....tengok nota...ngantuk... malam ni plak Chalsea vs Man U... lagi best... tapi aku tak leh tengok jugak... esok ada exam.. exam!!!


Berbalik kepada beberapa perkara yang nak dibincangkan...
1. Kelantan kalah
2. Gelagat penonton
3. Banjir di Kelantan dan Terengganu


1:
aku dah agak kelate akan kalah... kanape?? Krn pada sepak mula, sudah kelihatan riak wajah kekalahan...walaupun aku tak dapat g tengok di stadium tgk kat tv pon tahu....(komponan giler)

Kelate ilang punca (hilang semangat selepas gol pertama), tak de harapan, gol Indra Putra pada minit akhir (masa kecederaan) tak cukup untuk bangkitkan semangat kelate. Emmm. Kena cuba next year la...


2:
Apabila kalah, telah berlaku kerosakan di stadium, siap bakar2 lagi... emmm... susah nak kate... dari dulu lagi dah macam tu..
Main mercun...amalan biasa dalam mana2 bola sepak tanah air, nak buat macam mane, diorang dalam tu bosan menunggu, jadi main la mercun utk mengurangkan kebosanan (ye ker??)

Gelagat penonton ni, macam2 la... khususnya masa perlawanan akhir.... yang aku pelaiknya... Man U kalah Liga Juara2 pun tak bakar kerusi.... (piala yang berprestij tu, siap satu dunia lagi tengok!!!)


3:
Banjir di Kelantan dan Trg... kelate nampaknya makin teruk, kawasan hulu hujan lebat, pastu kawasan hilir dah start banjir...

Kelate :
bilangan mangsa banjir yang dipindahkan meningkat kepada 2,328....kawasan paling serius ialah Pasir Mas dengan 1,322 orang dipindahkan dan diikuti Tanah Merah (706), Machang (183), Kota Bharu (29), Bachok (61) dan Pasir Puteh (27).

Tranung:
tinggal 1,107 daripada 278 keluarga masih ditempatkan di 21 pusat pemindahan di daerah Besut, Dungun, Setiu dan Hulu Terengganu. (makin pulih)

jangan lupe, Kedah pun kena banjir jugak.... (update)
(gambar, rumah yang dihanyutkan bajir)

(sumber kosmo)


3 perkara yg sempat aku update...lepas ni aku nak update ape lagi??


petang2 lepak dlu...rehat minda

4 comments:

green said...

gd luck exam sok..
ingat pekse
jgn ingat bola..
kekeke

Fathi Adha said...

tq...
payah nk lupekan sesuatu yg susah...
nak tak nak kena study jugak mlm nie...

::SizuKa:: said...

banjir di kelantan agak teruk...cepat je merebak..

kedah pon banjir? mujur rumah saya tak kena...hee~

Fathi Adha said...

banjir kt kelantan...huhu, rumah pun tenggelam...

kat kedah baru je kena tempias, insyaAllah rumah cik sizuka terselamat...

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails