Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Saturday, April 24, 2010

exam dan ragamnya

salam

entry kali ni aku nak khabarkan tentang exam. tgk tajuk pon dapat detact jugak kan. okey ini sebanarnya ragam Exam yang dihadapi oleh pelajar2, ini merupakan pandangan ku semata

study Week :
bermula study week, sudah ada ramai orang study. Libary, penuh, ruang bacaan, penuh, Fakulti, ramai, kolej (Foyer) ramai, kafe hampir ramai, dan boleh kata semua tempat ada orang la. semuanya rajin study.
dikala ini, bagi yang tak siap esaimen, masa inilah untuk menyiapkannya, bagi yang tak siap kerja-kerja masa inilah yg sesuai kerana tak de ganguan kelas. dan bagi yang nk balik kampung (mintak restu parents), masa ni lah yang paling sesuai. namun masa ini ku anggap hanya sekejap sahaja.

aku buat ape?

bermula Exam Week:

lagi ramai orang yg sedang study. makin ramai dari waktu study week. ramai orang yg sedang men'study'kan diri mereka. dengan pelbagai style dan ragam ada. ada yang berdua, bertiga, berempat, dan seterusnya. ada jugak yang sorang diri.

yang ditemani leptop, yang ditemani buku, ada jugak yg ditemani Ipod serta ada yang ditemani 'orang'. pelbagai ragam boleh dilihat, pelbagai ragam boleh ditonton. tapi masing2 busy utk study.




bile Exam dah Nak abis

banyak perangcangan yang aku dengar daripada orang2 yang berdekatan. ada yang nk travel, ada yg nk buat part time job, ada yg nk smbung bljar, ada yg nk g deting. tak lupa jugak ada yang tak nak pk menda lain selain exam. kan bagus begitu.

aku? fikirkan nak siapkan Latihan Ilmiah. exam kemudian fikir la.





Bila dah Abis Exam:

ini time paling best. tp ada jugak yang tak best. sebab bila abis exam, perkara utamanya kena la kemaskan bilik, kosongkan bilik, punggah barang masuk stor antar buku2 yg di pinjam (bagi yg belum la), hantar semua assignment (jika masih ada), sehingga last sekali hantar kunci kat pejabat serta hantar diri balik rumah.

bagi yang duk kampung (agak lama tak balik) sudah tentu ada rasa kerinduaan pada kampung halaman.

jom, sapa nak ikut aku balik kampung?



skrg ni:
aku dah nak abis exam rupanya. kalau masa sem2 lepas, terasa banyak giler paper sampai tak de masa nk rest, skrg ni paper dah tak banyak, tpi boleh tahan susahnya.


last paper : SKSE 3173 Sejarah Amerika Syarikat, 27 April 2010. mood study masih samar2, fokus utama nak siapkan Latihan Ilmiah

p/s: dah ramai yang dah abis exam, namun masih ramai lagi yang belum abis exam.

4 comments:

::SizuKa:: said...

good luck for the last paper ;)

Fathi Adha said...

terima kasih yer cik sizuka...

matacoklatbiru said...

good luck untuk paper yang terakhir....
hehe...

p/s: jom, kite ramai2 g kpg fathi, anyway, kpg kat ner fathi?

Fathi Adha said...

time kasih cik mata coklatbiru..

kg sy kat Besut, trg..

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails