Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Friday, April 2, 2010

mungkin yang terakhir....


tajuk ini...menunjukkan akan berakhirnya sesuatu. apakah yang terakhir itu?

dalam entry ini, khas aku buat untuk mengisi masa di pagi hari ni.. aku bukannya bangun di awal pagi, sebaliknya aku masih belum tido lagi sejak semalam. semalam sempat la aku semak bantu kawan aku dalam menyiapkan proposal tesis dia. so aku tak berkira sangat. lepas tu aku buat esaiment skit.. sedar2 dengar orang azan subuh. sengal. tak taw nk tido.

tapi tak pe, dimaafkan kerana aku dah tido banyak sebelum tu. siang aku hanya tido, tengah hari aku tido. cukup la dengan ganti dengan berjaga di waktu malam.. (beribadah dengan tesis).

okey, berbalik pada persoalan tajuk ini.. ia tidak lebih dan tidak kurang dengan aktiviti demo silat di UKM. insyaAllah hari ini merupakan demo terakhir yang aku join di UKM pada sem ni. sem depan kalau2 ada orang import aku join demo, aku turun la (bergantung pada keadaan la)

ini merupakan demo terakhir aku pada sem ini di UKM, sewaktu Minggu Festival seni UKM, anjuran Pusat Kebudayaan dan dijayakan oleh semua ko-kurikulum yang bernaung di bawah pusat kebudayaan. termasuk salah satunya adalah silat Cekak Hanafi. aku telah ditugaskan untuk membantu mereka semua menjayakan Persembahan Ko-ke mereka tersebut. oleh itu hanya doa dan iringan semangat daripada rakan2 sepasukan membuatkan aku lebih berani dan gagah dalam berjuang.

bak kata Almarhum Ustaz Hanafi "kita bersilat bukan semata-mata kerana silat, kita bersilat kerana Allah".


terima kasih kawan.


p/s: andai perjuangan ini masih panjang, aku mahu teruskannya...

jumpa lagi di lain waktu..

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails