Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Thursday, April 16, 2009

Aku Benci Situasi itu!!!

Hari ini aku cuba menghabiskan masa petangku dengan mengulangkaji pelajaran di PTSL, pada awalnya aku berasa gembira kerana dapat la jumpa member2 yg dah lama tak jumpa dan juga dapat jumpa 'seseorng'... hehe

Kejadian ini berlaku selepas waktu zohor di PTSL, bila mana aku cuba menyiapkan beberapa perkara yg aku perlu siapkan, maka aku terdengar suara-suara bisikan pada mulanya...aku tidak mengendahkannya. Namun lama kelamaan, suara bisikan itu menjadi semakin kuat dan seolah-olah wujud satu diskusi yg hebat antara kumpulan student di sebelah meja aku... aku berasa hairan, adakah mereka tidak tahu, bahawa peprpustakaan adalah ruangan pembelajaran bukannya kawasan utk berdiskusi atau bt perbincangan. kalau nk bt perbincangan, tempah la bilik perbincangan..bukannya berbising2 di kawasan org ramai.. kalau sorang2 tak pe la nak bising, paling2 koman pun org cakap "budak tak betul".

Aku tidak pasti adakah golongan itu tahu perkataan "SENYAP" atau tidak tahu membaca perkataan itu atau sengaja tidak menegendahkannya... atau golongan tersebut tidak mengetahui etika dan adat ketika berada di perpustakaan... Sakit hati ini.... bagi aku golongan macam tu tak perlu guna Perpustakaan sebagai tempat ulangkaji, gunalah ruangan lain yg lebih 'mesra'.

Jangan jadi seperti golongan di atas....pesanan khas utk diri sendiri dan org2 lain.....


fathiadha.blogspot.com


2 comments:

choclairs.. said...

hda pon xske org bisg2...ckp mcm 1 dunia pye speker..
sape seseorg 2..hehe..
ooooo......

Fathiadha said...

hda prasan x ada seseorg duk sebelah fathi smlm... dia tu lah orgnya... klu fathi duk sorg2 kompon tido..hehe

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails