Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Sunday, April 26, 2009

Fokus for exam...

Hujung2 minggu ni bersantai lbh baik dr study...haha, tetapi AWAS bg yg tak study lg, mungkin perkara ini tak sesuai.... perkara ini hanya sesuai bg org yg ilmu penuh di dada...BUKAN penuh di buku....huhu

Bagi aku, halangan utama aku adalah “racun” setan terhadap aku...bile buka buku, rasa ngantuk, nak tido dan sebagainya...tp len lak klu duk main games, buke fs, fb YM ke... boleh layan sampai pagi... kalau layan Movie pun sampai terlupe nak bt keja len...huhu.. ape la nak jadi..

So sepatutnya study so hard tp be smart... cm ner 2?? Mcm mane lg, bt preparation lbh awal, nota2 yg berkenaan, pastu masa nk exam baru fokus yg important...bukannya fokus semuanya pada masa nk exam... (rasanya macam pesan kt diri sendiri je) huhu

Rasanya kalau nk study, tak de masalah, sebab masih ada ruang masa utk melakukannya...kite jgn cepat mengalah, sekiranya kite gagal...kite bukannya gagal buat selama-lamanya... itu hanyalah permulaan, apa yg lepas, biarkan berlalu pergi...fikirkan utk hari esk (akan datang)...InsyaAllah...

Kepada teman2: “Buatlah yang terbaik sebaik-baiknya, bukannya sekadar untuk cukup makan shj”...

Siapalah diri aku ini sekiranya tanpa teman2...


...

1 comment:

Orange Rose said...

yerp..jadilah orang yg hebat

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails