Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Friday, April 17, 2009

Bestnya kalau aku boleh buat Ekskavasi

Bila mana peluang itu datang, dengan berat hati aku terpaksa melepaskannya...

Hari ini aku mendapat berita gembira dari kawanku bahawa pencari gali diperlukan utk ekskavasi di Lembah Bujang.. aku ape lagi bangga giler la dapat tawaran 2 dari member aku.. tup2 bile di tanya bile evantnya, aku dapati tarikhnya sama dengan jangka masa aku bt short sem d UKM... ape la....time aku bt short sem jugak la menda ni muncul...

ekskavasi atau gali cari merupakan salah satu kaedah pengkajian yg dlakukan oleh ahli-ahli arkeologi. gali cari ini melibatkan penggalian sama ada di kawasan tinggalan sejarah atau di kawasan yg dikatakan ada unsur2 berkaitan dengan tinggalan masyarakat lepas.. sudah sekian lama aku meninggalkan alam kuliah yg berkaitan dengan teori2 arkeologi ni..sekarang ni muncal lak praktikal arkeologi...ape lagi kalau itu hak aku, mane boleh dilepaskan...tp disebabkan itu bukan hak aku, aku terpaksa melepaskannya...

walau apa pun, aku cuba juga merisik2 tanya khabar ttg perkara itu...

aku suka bidang arkeologi walaupun aku kurang meminati teori2 nya yg boleh memecah-belahkan kepala...hahaha..

ape2 pun aku kena terima segala keputusan, mungkin ada yg lebih baik telah dirancang oleh tuhan utk aku...


bersabar atas kurniaan tuhan...


fathiadha.blogspot.com

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails