Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Sunday, April 12, 2009

kehidupan....

Hari ini aku mendapat panggilan dari kawan lama yang berada di kejauhan...jauh la jugak.. aku mendengar cerita pahit manis, suka dan duka dia di sebalik sana. walaupun dahulunya aku adalah salah seorang sahabat rapat nya (akrab), namun kini aku dan dia sudah kejauhan, masing-masing meneruskan perjuangan di kawasan yg berlainan.

kisah antara kami dulu agak unik dan pelik (ada la sikit).. walaupun kami ni kawan baik, sekelas dan seperjuangan. namun terdapat banyak perbezaan antara kami. mungkin disebabkan kehidupan kami yg berbeza dan berlainan latar belakang.

sewaktu mendengar perbualan dari sahabatku tadi, aku begitu terharu apabila beliau mencerita bahawa temannya (kawan 1 kolej) telah pergi ke rahmatullah kerana disebabkan penyakit yang di alaminya. mengikut cerita yg disampaikannya sebentar td, kawan nya itu menghidap deman, kemungkinan besar adalah deman denggi (disyaki menghidap deman denggi). namun ada lagi satu perkara yang di alami oleh kawan nya itu, iaitu dikhuatiri terkena keracunan makanan. buat masa kini terdapat 2 spekulasi mengatakan keadaannya itu. aku sendiri tidak pasti kerana apa yang aku tanhu hanyalah yg aku dengar sedikit dari sahabatku.

apa yang aku ingin sampaikan disini adalah perlulah kita menjaga kesihatan diri kita, sekiranya berlaku apa2 perkara terhadap diri kita, maka segeralah merujuk kepada yang berkenaan (pakar) bagi memudahkan kita mengetahui apakah yang sebenarnya berlaku.



fathi adha.......

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails