Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Sunday, April 19, 2009

Catatan Berharga!

18 April 2009

catatan yg berharga!

Dari pagi lagi, aku dah bersiap dengan menguruskan diri. padi hari ini, akan akan menemani penyelia Kelas Latihan Silat Cekak Hanafi (SCH) UKM, utk ke SMK Taman Kosas, bagi menguruskan majlis Ijazah Pertama atau dengan kata mudahnya pertemuan pertama dengan guru.

Aku dengan rela hati membantunya melaksanakan tugas tersebut sambil di bantu oleh kawanku, yang turut sama menjadi volunteer pada hari tersebut utk majlis pertemuan dengan Guru Utama.

hatikun gembira, walaupun fikiranku berserabut dengan beberapa perkara yg tidak menyenangkan hatiku.... Majlis tersebut berjalan dengan lancar dan tanpa masalah. secara umumnya, aku berpuas hati dan sangat berterima kasih kepada orang2 yg membantu majlis tersebut.

Selepas majlis itu tamat, kami (terdiri dr 5 org termasuk diriku) pergi ke kantin utk jamuan makan tengah hari. cuaca agak panas, pada masa yg sama, masakan yg dihidangkan berketepatan dengan selera kami semua...... selera itukan satu ibadah... kami makan dengan penuh kesyukuran atas nikmat kurniaan tuhan itu.

Selepas makan, kami berbual mengenai beberapa cerita dalam perjuangan Silat Cekak Hanafi . aku mendengar cerita dan pengalaman Guru ku dalam perjuangan silat ini...dari cerita dan pengalaman beliau itu, secara langsung telah membangkitkan semangat aku utk terus berjuang dlm SCH ini... selepas itu, aku mendengar pula cerita tentang perkembangan silat ini... sungguh kagum!

Selepas itu, kami berpisah dan masing2 pulang ke destinasi kami. dalam perjalanan pulang, penyelia kelas SCH ukm menceritakan kisah2nya dalam perjuangan silat..perjuangan semasa dahulu dan juga kisah2 perjuangan pemimpin agung SCH, iaitu Ustaz Hanafi hj Ahmad dan sebagainya..

Itulah pengalaman aku yg paling berharga.......
bukan mudah utk dpt peluang bersama2 guru...


Catatan berharga: rindukan suasana itu!

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails