Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Friday, April 2, 2010

tiada penghujung...

Salam Kembali..

kepada Reader my blog. hari ini aku nak sampaikan berita baik dan berita yang tak taw nk kate baek ke tak.. kisah bermula, berpandukan entry yang lepas, iaitu aku kate mungkin ini adalah demo yang terakhir untuk di UKM (mungkin) yer.

okey untuk berita yang baeknya, aku dapat rasakan satu perasaan yang cukup ceria dan gembira bilamana sudah abis berdemo pada jam 4.45 petang tadi. sungguh rasa teruja, terasa sungguh lega bila habis berdemo. mana tak nyer, lepas berkali2 training (berminggu2 berhari2), akhirnya dapat berdemo dengan cemerlang... cemerlangkah aku? hehe yang penting pelajar2 koke dapat markah hasil daripada persembahan yang mereka lakukan.

alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dan tak de masalah yang besar la, cuma sedikit masa teknikal yang berjaya menggangu konsentrasi aku. so agak marah...tp dapat di kawal dengan baeknya.

okey berdasarkan preperation, demo tersebut berjaya dilaksanakan dengan penuh semangat oleh pelajar2 koke, dan aku pun tumpang gumbira lah utk mereka. tahniah kepada mereka yang sanggup berjuang habis-habisan. aku ni tak de apa2 pun dalam part tu, just tolong2 menambahkan demo menjadi lebih baek. hehe

aku selalu pesan kat student yang baru bljar silat Cekak Hanafi, belajarlah sampai tamat, nascaya kamu akan merasai kemanisannya.

pesanan Allahyarham Ustaz Hanafi kepada penuntut Silat pada suatu masa dahulu adalah "hanya 2 cara untuk mahir dalam silat, pertama melalui berdemo dan kedua mengajar. dalam demo dapat mempelajari apa yang tidak dapat belajar dalam kelas, tetapi mengajar akan menambahkan lagi berkat.. bak kata pepatah "what your give....u get back" atau maksudnya apa yang kamu beri akan kamu dapat kembali.... dan apa yg kamu dapat itu, bergantung pada apa yang kamu beri.

so kepada mereka yang mempelajari apa2 bidang ilmu, pastikan belajar sampai ke penghujungnya, tidak ada ilmu yang akan habis jika dipelajari...


"Satu Cekak Hanafi"


akhir kalam, kepada semua warga Ko-ke Silat Cekak Hanafi dan juga kawan2, member2 gud Luck for exam... exam dah dekat daa.. time to open book to study...

:)

3 comments:

shida said...

sorry tak dpt dtg tgok your last performance.... ada komitmen lain yg harus dilakukan.... apapun, teruskan bersilat k.....

ZooL Hilmi said...

Assalammualaikum...good luck for Exam... dan buat lah sesuatu yang berbeza...think different...

Fathi Adha said...

shida:

tak pe lah... mgkin dilain masa ada lg peluang... huhu


Zool Hilmi

Waalaikumusalam...
thanks zool, something different ni lah yg payah skit... tp klu dpt bagus lah.. :)

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails