Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Monday, March 30, 2009

Jangan fikir kita selamat

KUALA LUMPUR 28 Mac - Beberapa gegaran kecil yang berlaku di daerah Jerantut semalam tidak akan mengakibatkan kejadian gempa bumi yang besar.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Pengarah Jabatan Meteorologi, Dr. Yap Kok Seng yang berkata, keadaan bentuk muka bumi di daerah itu tidak memungkinkan kejadian gempa bumi yang besar berlaku.

''Sepanjang pemantauan pihak kami, keadaan muka bumi Jerantut adalah stabil dan kuat, malah ini merupakan kali pertama gegaran berlaku di daerah itu,'' katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, penduduk di beberapa kawasan di Jerantut gempar apabila dikejutkan oleh beberapa gegaran kecil berlaku pada pukul 9.46 pagi berpunca daripada kejadian gempa bumi.

Gegaran itu dirasai antaranya di Sungai Terkam Getah, Terkam Utara dan Kota Gelanggi.

Menurut Jabatan Meteorologi, gempa bumi yang berukuran 3.0 skala Richter mengakibatkan gegaran lemah di sekitar daerah Jerantut.

Ditanya punca gegaran itu pula, katanya, setakat ini, kejadian berpunca daripada gempa bumi kecil.

Bagaimanapun, katanya lagi, jabatannya akan membuat penelitian dan siasatan terperinci bagi mengenal pasti punca sebenar gegaran itu.

Beliau meminta penduduk di kawasan terbabit agar tidak bimbang dengan kejadian itu.

dipetik dari Utusan Malaysia.

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails