Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Tuesday, October 13, 2009

entry ini tak perlu di tulis....

entry ini aku buat kerana terasa hati...bukan nk mengutuk sapa2 pun, tapi kalau sapa2 yang terasa hatai, mungkin dia lah orang tersebut.. luahan rasa ini bersifat universel...


aku terasa hati...

aku terasa hati....


dgn kawan2 aku...


mereka buat aku jd bertambah masalah...
aku ni malas nk layan masalah yg diorg timbulkan...
tapi diorang ni bat tak reti je...selambe je tambahkan aku dgn masalah tersebut.... alih2 aku jugak yg kena... pastu dtg2 bg aku tuduhan yg pelbagai... lps ni ape pulak??? huh!!.. kalau aku tak reti nk sabor, dah lame aku &%$#&#$%&^ tapi sabar2 en. Fathi, ini dugaan tuhan.. mana mungkin Allah berikan seseorang hambanya dengan ujian sekiranya Hamba-Nya tidak dapat menerimanya... walau apa pun cari lah penyelesaiannya, jgn timbulkan lagi banyak masalah..


kalau aku tengah marah macam ni...memg agak bahaya..jd aku amek langkah mudah, jauhkan dr kawan2 aku, nanti aku termarah mereka yg tak de kaitan...

hidup ini penuh cabaran...tempuhilah dgn penuh keimanan dan ketaqwaan, sesungguhnya Allah tdk akan menguji hambanya yang tidak terdaya dgn ujianNya...


Fathi Adha

6 comments:

izrin said...

ermmm..
kadang-kadang tak boleh nak salahkan orang lain juga, masalah tu kalau org tak cakap pun memang kita nie dah ada masalah...cuma kita sedar dan tak je...
kadang2 berterus terang tu baik juga supaya diri ada kesedaran...
actually, tindakan lari dari kawan tu, tak okay la...sebab apa, makin ko lari makin orang nak kata...mulut orang susah nak tutup, ada je yang nak dicakapkan...

Fathiadha said...

aku lari dari kawan bkn krn nk lari dr masalah... tp bila tahap marah dah masuk lavel tggi, aku takut termarah kwn aku yg tak sepatutnya aku marah...

huhu..kesian pulak org lain...

aishah arisha Muhd.... said...

jangan marah aishah....
bila orang susah marah mula nak marah...sgt bahaya...
aishah x pernah tgok fathi marah n tak nak tgok fathi marah..haha..isghtifar ya

Fathiadha said...

Fathi pun takut jugak marah2 ni...nanti takut termarah org len... kesian plak org len jd mangsa...huhu

baik Aishah jgn tgk fathi marah...hahaha

musixofmalife said...

normal la problem cm tu. y pntg cool slalu n be positve. :)

Fathiadha said...

huhu...betul jugak tu...

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails