Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Wednesday, October 21, 2009

Bile Ikan berbicara

sudah sekian lama aku tidak ke KTHO, dulu2 selalu jugak aku ke sana, ada "orang la katakan", skrg ni mcm tak de kepentingan je nak g ke sana... so aku tak pergi ler...

salah satu tarikan di KTHO adalah ikan2 dalam akuariumnya... pasti ikan2 tersebut akan berbicara... wow, boleh ke?? (sesama ikan mesti boleh kan??)


dalam posting yang lepas, bile ikan berbicara.... yang telah ditulis pd Mac 2009,

kali ini kisahnya len sikit...


seperti biasa, aku akan ke KTHO berdua, kali ini aku pergi dgn Azani, kawan, sahabat dan jiran masa KIY dulu... aku ke sana utk makan2 dan juga menemani Azani utk jumpa kawannya...

semasa di sana, aku berborak ngn kawannya mengenai program yg telah dijalankan dan perancangan program pada hari ni.. namun gagal dilaksanakan pada hari ini, kerana ada masalah tak setel...... jadi aku agak terkilan tidak dapat menjalankan aktiviti sosial tersebut.... lebih teruk lagi aku terkena perkataan (ayat manis darinya) yang menyebabkan aku memikirkan kembali....

"apakah benar tindakan aku ini???" lantas aku pergi ke arah akuarium yg ada ikan2 di (jauh drpd mereka... sambil2 itu aku tengok ikan2 tersebut... nak cakap2 ngn ikan....tp ikan hanya boleh dengar je, kalau ikan cakap aku bukan paham....huhu..

so aku duduk ler mengadap ikan tersebut sehingga aku lihat kelibatnya dah tak de, barulah aku balik...



tak pe lah, ikan berbicara, aku hanya melihat...



Fathi Adha
not enough to think....

2 comments:

Loyer Lelaki said...

dlu duk KIY ek. apa cerita skrng? dgr ari tu nak buat kereta kabel naik atas. dah siap ke projek tu?

Fathiadha said...

haha, aku dah tak duk KIY...so tak yah ler aku perjuangkan kereta kabel mahupon exkulator ...haha

dulu2 aku perjuangkan utk mudahkan urusan semua pelajar termasuk aku...tp sejak di tendang keluar (jatuh bukit), aku dah tak mau libatkan diri dgn KIY lg...haha..tah sape yg nk teruskan perjuangan aku...

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails