Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Wednesday, February 11, 2009

Akhirnya....aku terlepas dari mimpi NGERI

Jam menunjukkan pukul 1.15 petang, aku masih lagi berada di atas katil, berkira-kira sama ada hendak melangkah kaki ke AGM Pesepsi atau tidak... aku sedar bahawa AGM akan dilangsungkan pada jam 1.30 petang.. aku masih berkira-kira untuk pergi atau tidak, maklumlah kalau aku g, ada la org yg nk calonkan aku jd hape2...huhu

perkara pertama yg aku kena jadi tadi ialah jd tukang taip, itu pun setelah dipaksa oleh Abg Hamdan. huhu...

Mimpi NGERI aku bermula apabila salah seorang kawan aku mencalonkan nama aku sebagai calon Presiden untuk kelab PESEPSI, aku mula menolak cadangan tersebut, namun speaker dewan enggan menerima cadangan penolakan aku...huhu.

maka tibalah saat pengundiaan dilakukan, calon mestilah keluar dari dewan pengundian, maka aku kelaurlah. setelah dipanggil masuk, maka aku dapati, aku bukannya Presiden Kelab Pesepsi...aku bersyukur. aku hanya boleh berkata Alhamdulillah...syukur kepada Allah kerana melepaskan aku dari bebanan seorang pemimpin. terima kasih kerana tidak mengundi aku..

kerana Tuhan untuk HambaNya...

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails