Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Friday, February 6, 2009

Perak oh Perak....kenapa?

Ahli Dewan Undangan Negeri Pangkor, Datuk Dr. Zambry Abdul Kadir, 47, diumumkan Menteri Besar Perak ke-11 oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.
(petikan daripada utusan malaysia)

RIBUAN penyokong Pakatan Rakyat (PR) membanjiri kediaman rasmi MB Perak, Dato' Seri Mohd Nizar Jamaluddin untuk mendengar sendiri penjelasan daripada pemimpin mereka dan turut bermunajat serta berdoa agar kerajaan Pakatan Rakyat Perak selamat daripada kezaliman BN.(harakah Daily)

apa dah jadi dengan Perak?? mampukah kerajaan BN membentuk kerajaan??? kerajaan mimpi boleh la. Sultan hanya berkuasa memecat EXCO, MB sultan tidak ada kuasa untuk memecatnya...Kanape pula BN telah melantik MB serta EXCOnya???

Perak oh Perak...mimpi ngeri penduduk Perak. untuk memecat MB Perak (Nizar) haruslah semasa Dewan Undangan Negeri (DUN) bersidang iaitu seorang ahli DUN menyatakan undi tidak percaya kepada Nizar dan sokongan daripada ahli2 yg lain. apa yg menjadikan masalah, BN mengusai 28 kerusi manakala PR juga menguasai 28 kerusi DUN. 3 lagi yg menjadi bebas menyatakan sokongan kpd BN tetapi mengikut perjanjian mereka terpaksa meletak jawatan dan tidak di benarkan untuk masuk ke DUN. jadi apakah kebarangkalian BN atau PR untuk menang???? 28 vs 28?? bukankah jawapannya seri?

apa yang perlu dilakukan...
Sekiranya melakuakn persidangan DUN, maka jawapan untuk menang adalah 0... oleh itu hanya ada satu cara yg paling berkesan iaitu membubarkan DUN. dengan arahan Sultan dan sokongan daripada MB, maka DUN perlu dibubarkan...

Apakah kesannya???
peperangan pilihanraya akan berlaku lagi, kali ini akan menjadi lebih serius dari kuala Terengganu, lebih hebat dari Permatang Pauh dan lebih ganaz dari PRU08... memang memeritkan bagi rakyat Perak. kesian, dah la tu duit lak banyak abis utk belanja itu ini, nk kibar bendera, nk tampar poster, nak sogok org2 kampung, nk bg pawang, bomoh, Boh Miah, Tok Dalik utk mencapai kejayaan... apakah ini politik yg kita mahukan??? fikir-fikirkanlah...

lakukan sesuatu dengan ikhlas, nascaya tuhan akan membalasnya dengan sesuatu yg lebih baik dari itu...

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails