Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Friday, February 13, 2009

Aku nak g Penang

Pulau Pinang atau Penang...sama saje. ejaan je len, tp maksud sama. bile sebut Penang, aku teringat satu kesah aku di KL Sentral masa tggu kazen aku nk g Umah pak cik aku. hehe

Kesahnya bermula apabila aku melepak di luar kawasan menunggu teksi, berdekatan dengan jalan keluar ke Hotel Hilton. masa aku duk situ, ada la beberapa org daripada duk sekitar aku. aku stay je situ sampai beberapa jam. xkesah janji tetap janji. tunggu tetap tunggu. masa aku duk kaw. 2 dah berape ramai dah org yg duk area aku bertukar2 org. namun aku kekal ditempat yg sama gak.

maka datang la sorang pak cik. dia duk sebelah aku. sambil 2 aku borak2 la ngn dia, xkan la nk tgk je kan. so aku tegur la dia, tggu sape. dia kate tggu kawan dia. tetiba dia tnya aku, "student ke?" aku menjawab "ye, sy student" n macam biasa la agenda tnya-menanya student mane, tggl mane n sebaginya.... tetiba dia tanya aku lg..."adik ni org mane? Kelantan ke Penang?... sy org Trg....

pak cik 2 kate "Tok Ayah ingt kamu org Penang... nampak gaya kamu mcm keturunan org Penang.

ish3. terkezut aku...huhu. xpe lah leh jd org Penang lak pas ni...haha
aku ni ada gaya org Penang ke??? mak bapak aku semuanya org Pantai Timur...huhu

~~boleh jd org Penang lak kalau ak xbalik dr Penang...haha

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails