Dato' SOAR:

"kejayaan itu bukannya bermula ketika kita berada di puncak"

Petua Kejayaan


"buat lah yg terbaik, sesungguhnya usaha itulah yang melambangkan kejayaan"

Buat Teman....

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkn. Samada di dlm sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd Allah.


Wahai sahabat, ssungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah. Ingatkanlah daku tikaku leka. Tenangkanlahku tika aku bersedih. Pujuklah daku tika ku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga Allah agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.."

Wednesday, February 18, 2009

Pilihan Raya Kecil 3 Bukit?

JOHOR BAHRU: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak menolak kemungkinan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Lanjan, Selangor, jika kerusi itu dikosongkan, diadakan serentak dengan DUN Bukit Selambau, Kedah dan Parlimen Bukit Gantang, Perak pada 7 April ini.

Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, bagaimanapun berkata ia bergantung kepada proses pengosongan kerusi itu termasuk tarikh SPR dimaklumkan oleh Speaker DUN Selangor.

"Saya belum menerima sebarang permohonan rasmi... cuma makluman daripada beberapa rakan melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) yang menyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Lanjan meletakkan jawatan.

"Kemungkinan untuk berlaku pilihan raya kecil di tiga 'Bukit' secara serentak memang ada, tapi ia bergantung kepada proses pengosongan kerusi DUN Bukit Lanjan," katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat SPR ke-690 di sini, semalam.

Beliau mengulas keputusan Adun Bukit Lanjan, Elizabeth Wong Keat Ping, mengemukakan surat menawarkan peletakan jawatannya berikutan isu penyebaran gambar bogelnya di internet. Abdul Aziz berkata, selain dimaklumkan Speaker DUN Selangor berhubung pengosongan kerusi DUN berkenaan, Adun Bukit Lanjan itu juga perlu menulis surat peletakan jawatan kepada SPR tanpa dipengaruhi mana-mana pihak.

"Sebaik kita menerima dan mengkaji semua permohonan berkenaan, barulah SPR akan membuat keputusan mengenai tarikh pilihan raya kecil. Disebabkan pilihan raya kecil Bukit Selambau dan Bukit Gantang masih jauh, sudah tentu logik ia diadakan serentak," katanya.

Mengenai dakwaan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat kononnya SPR menyebelahi Barisan Nasional (BN) dalam menentukan tarikh pilihan raya kecil Bukit Selambau dan Bukit Gantang, Abdul Aziz berkata, kerajaan atau mana-mana parti politik tidak masuk campur dalam urusan SPR.

"Dalam kita menentukan tarikh pilihan raya kecil, SPR tertakluk kepada sekurang-kurangnya lapan perkara termasuk mempertimbangkan peristiwa besar yang berlaku ketika pilihan raya kecil diadakan. Ini bagi mengelak sebarang pertindihan serta memberi keadilan kepada semua parti politik.

"Atas sebab itu, SPR turut memberi pertimbangan kepada tarikh Perhimpunan Agung Umno yang diadakan pada 24 hingga 28 Mac depan dan jika Pas mahu adakan Muktamar Tahunannya, sudah tentu kita akan turut memberi pertimbangan," katanya.

Abdul Aziz berkata, pilihan raya kecil Kuala Terengganu, bulan lalu, akan menjadi penanda aras kepada semua pilihan raya kecil akan datang kerana ia paling aman dan bersih.

"Saya sudah mengarahkan Pengarah Pilihan Raya Kedah serta Perak supaya mendapatkan segala maklumat daripada rakan mereka di Terengganu bagi memastikan keadaan sama dapat dilangsungkan di Bukit Selambau dan Bukit Gantang," katanya.

bharian.com.my

No comments:

Blog-GempaQ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails